Contre-Enquête (2007)

Frankrijk
Misdaad

geregisseerd door Franck Mancuso
met Jean Dujardin, Laurent Lucas en Agnès Blanchot

Richard Malinowski (Jean Dujardin) is een politieman, wiens dochter op gruwelijke wijze is vermoord. Hij ontvangt een mysterieuze brief waarin de aangeklaagde zijn onschuld volhoudt. Tijd om op onderzoek uit te gaan...

avatar van 606
en deze poster lijkt op american gangster

avatar van Sneakers35
Ik vond het een redelijke film, verrassend einde. zie link voor meer http://www.tv5.org/cms/holl...

avatar van Norman Mailer
Verzorgde, maar bescheiden, psychologische thriller. Te bescheiden naar mijn smaak. De finale wending geeft voldoening.

avatar van david bohm
Degelijke, sobere vertelling.

De twist op het einde maakt een hoop vrij voorspelbare speeltijd goed.

avatar van Norman Mailer
david bohm schreef:
Degelijke, sobere vertelling.

De twist op het einde maakt een hoop vrij voorspelbare speeltijd goed.

Desalniettemin blijft die Jean Dujardin mijns inziens een uiterst begenadigd acteur.

Zo kan ik je Möbius (2013) en, eveneens een slowburner, La French (2014) absoluut aanbevelen.

avatar van david bohm
Dank Norman Mailer

De man heeft een krachtige uitstraling. Ietwat melancholiek ook. Maar dat kan aan de rol liggen.
Daarnaast doet hij mij denken aan Eric Cantona.
Een minder begenadigd acteur.