Sasaeng Gyeoldan (2006)

Zuid-Korea
Misdaad / Drama

geregisseerd door Ho Choi
met Seung-beom Ryu, Jeong-min Hwang en Ja-Hyeon Chu

Sang-do, een drugsdealer, en agent Do, lid van het narcoticateam raken in een onderlinge strijd verwikkeld. Ondanks de tegengestelde positie de ze in maatschappij innemen, hebben ze hetzelfde doel voor ogen: drugsbaron Yang-chul uit de business drijven.

avatar van Goldenskull
Zuid-Koreaanse misdaad films vind ik vaak wel leuk, maar deze weet de middelmaat eigenlijk niet eens te halen. Vaak vind ik dat kleine beetje humor in dit soort films leuk, maar hier werkt het niet zo. Verder zijn de twee hoofdrolspelers, met name de linker op de poster, niet al te geweldige acteurs. Al met al is het nog wel uit te zitten, al is het wel wat langdradig, maar een tweede keer hoef ik deze zeker niet te zien.

De regisseur is duidelijk geïnspireerd door John Woo en de acteurs die in zijn films speelden, maar ook door de Amerikaanse misdaadcinema. In ieder geval heb ik plezier beleefd aan deze hectische en niet zo conventionele gangsterfilm met een mix van humor, drama, actie en spanning. O ja, lekkere muziek uit de zeventiger jaren.