• 8.262.086 stemmen

Alternatieve titels: Bloody Tie / 사생결단

Oorsprong: Zuid-Korea

Geregisseerd door: Ho Choi

Met onder meer: Ryoo Seung-bum, Hwang Jung-min en Choo Ja-hyun

IMDb beoordeling: 6,2 (693)

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Plot Sasaeng Gyeoldan

Sang-do, een drugsdealer, en agent Do, lid van het narcoticateam raken in een onderlinge strijd verwikkeld. Ondanks de tegengestelde positie de ze in maatschappij innemen, hebben ze hetzelfde doel voor ogen: drugsbaron Yang-chul uit de business drijven.

image

(onvermeld)

Lee Taek-jo

avatar van Goldenskull

Goldenskull

Zuid-Koreaanse misdaad films vind ik vaak wel leuk, maar deze weet de middelmaat eigenlijk niet eens te halen. Vaak vind ik dat kleine beetje humor in dit soort films leuk, maar hier werkt het niet zo. Verder zijn de twee hoofdrolspelers, met name de linker op de poster, niet al te geweldige acteurs. Al met al is het nog wel uit te zitten, al is het wel wat langdradig, maar een tweede keer hoef ik deze zeker niet te zien.

gauke

De regisseur is duidelijk geïnspireerd door John Woo en de acteurs die in zijn films speelden, maar ook door de Amerikaanse misdaadcinema. In ieder geval heb ik plezier beleefd aan deze hectische en niet zo conventionele gangsterfilm met een mix van humor, drama, actie en spanning. O ja, lekkere muziek uit de zeventiger jaren.

avatar van james_cameron

james_cameron

Te drukke, behoorlijk overdreven misdaadfilm, voorzien van veel misplaatste humor. Na een behoorlijk slecht eerste half uur heeft de film zo zijn momenten (met hier en daar mooi camerawerk), maar het geheel weet uiteindelijk niet voldoende indruk te maken. Daar zijn de personages te hysterisch en de plot te doorsnee voor.