The Long Haul (1957)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Ken Hughes
met Victor Mature, Gene Anderson en Patrick Allen

Nadat Harry Miller, gestationeerd in Duitsland, uit het Amerikaanse leger wordt ontslagen, volgt hij met tegenzin zijn vrouw naar Engeland, waar hij een baan aanneemt als vrachtwagenchauffeur. Het duurt niet lang voordat zijn werkgever Joe Easy, Harry probeert te betrekken bij een drugsmokkel. Harry biedt eerst weerstand, maar Joe laat zijn vriendin Lynn Harry verleiden en hij bezwijkt voor haar charmes. Wanneer Harry vindt, dat hij genoeg geld heeft verdiend, besluit hij met Lynn terug te gaan naar de V.S. Maar juist dan krijgt zijn jonge zoon Butch een ongeval.