Lady in the Death House (1944)

Alternatieve titels: Her Last Mile | The Executioner

Misdaad / Film noir

geregisseerd door Steve Sekely
met Jean Parker, Lionel Atwill en Douglas Fowley

Een jonge vrouw is ter dood veroordeeld vanwege de moord op een man, die haar familie had gechanteerd; ondanks dat ze volhoudt in de val gelopen te zijn. Haar verloofde, een arts die experimenteert met het opnieuw tot leven roepen van doden, blijkt de beul van de overheid te zijn. Hij is ook aangewezen om de schakelaar van de elektrische stoel om te zetten, wanneer zijn verloofde daarin vastgebonden zit. Een beroemde criminoloog, die gelooft in de onschuld van de jonge vrouw, haast zich om deze moordzaak te onderzoeken en haar vrij te krijgen voor de executiedatum.

avatar van Mac Hammer Fan
Deze boeiende film werd Remastered op DVD uitgebracht in de States. Regio 0.
Met Engelse ondertitels.