Le Foto Proibite di una Signora per Bene (1970)

Alternatieve titels: The Forbidden Photos of a Lady Above Suspicion | Forbidden Photos of a Lady Above Suspicion | Días de Angustia

Spanje / Italië
Misdaad / Horror

geregisseerd door Luciano Ercoli
met Dagmar Lassander, Pier Paolo Capponi en Simón Andreu

Minou is pas getrouwd met Peter, een zakenman die in de schulden zit omdat hij van plan is om een nieuw product op de markt te brengen. Ze kwamen met elkaar in contact door Dominique, Minous beste vriendin en Peters vroegere minnares. Op een nacht, terwijl Peter het huis uit is, klampt een vreemde vrouw Minou aan op het strand. Zij vertelt haar dat Peter een bedrijfsvennoot heeft vermoord en dat hij haar chanteert zodat ze met hem naar bed moet gaan. Hij heeft een hele reeks bezwarende foto's van haar genomen. Tot Minous verbazing staat dezelfde vreemde vrouw in een pornografisch magazine dat Dominique meegebracht heeft uit Denemarken. Welk spel wordt hier gespeeld en wie steekt hier achter?

avatar van Mac Hammer Fan
Geen exploitation, wel een onderhoudende giallo.
Uitgebracht door Blue Underground DVD in de States.
The Forbidden Photos of a Lady Above Suspician - dvddrive-in.com

avatar van Peake
Inderdaad een onderhoudende Giallo die prachtig, elegant geschoten is. De bloedmooie Morricone / Bruno Nicolai score behoort tot mijn favorieten.

avatar van wendyvortex
Soort van erotische blackmail-thriller met giallo-invloeden en Morricone/Nicolai-soundtrack.
Sjieke bedoening en naar huidige maatstaven wat tam.
Plot doet ook wel erg bekend aan.
Laatste half uur is nog wel enigszins te pruimen.

avatar van Noodless
Zeer vermakelijke giallo die het meer moet hebben van het verhaal en de spanning dan van de moorden. Eigenlijk is het geen typische bloederige giallo, maar meer een erotische thriller met giallo-kenmerken. Want als je deze film bekijkt voor moorden, dan kom je van een kale reis terug. Goed spel van de cast en het wordt inderdaad allemaal prachtig, elegant geschoten. Op het einde weet je ook pas hoe de vork in de steel zit. Mooie soundtrack van Morricone / Bruno Nicolai overigens. 7/10