The Pale Horse (1997)

Verenigd Koninkrijk
Mystery / Misdaad

geregisseerd door Charles Beeson
met Colin Buchanan, Jayne Ashbourne en Hermione Norris

Engeland 1964. Een priester, die na het toedienen van de laatste heilige sacramenten op weg was naar de politie, wordt vermoord teruggevonden in een duister, verlaten steegje. Rond dezelfde tijd overlijdt een meisje aan een schijnbaar ernstige ziekte. Mark Easterbrook wordt verdacht van de moord op de priester, aangezien Mark's lederen jack en motorfiets werden herkend door ooggetuigen. Om zijn onschuld te bewijzen gaat Mark, samen met Kate, een vriendin van het overleden meisje, op onderzoek uit om dit mysterie te ontrafelen. Het spoor leidt naar drie vreemde, oude dames die kennis lijken te hebben van Voodoo. Deze 'heksen' blijken verdacht veel invloed te hebben op de mysterieuze ongevallen en geheimzinnige ziektes die in de omgeving hebben plaats gevonden. Verfilming van het gelijknamige boek van Agatha Christie.

avatar van Dutchfan
Niet geweldig,maar een toch wel vermakelijke Agatha Christie-film.
De 1997-film speelt af in de jaren 60 en het tijdsbeeld wordt zo nu en dan een beetje te overtuigend in beeld gebracht.
Actrice Jean Marsh(best bekend als "Rose"uit de TV-serie"Upstairs,Downstairs")speelt een van de heksen.

De verhalen van Agatha Chrsitie zijn ongetwijfeld spannend om lezen, maar de verfilmingen zijn dat echter niet.
Het is allemaal nogal saai in beeld gebracht en sommige personages weten ook niet echt te overtuigen.
Ik vind deze film dus maar bijzonder matig.