Stay Tuned (1992)

Komedie / Avontuur

geregisseerd door Peter Hyams
met John Ritter, Jeffrey Jones en Pam Dawber

Na een ruzie tussen echtgenoten Roy en Helen Knable klopt de geheimzinnige Spike op de voordeur. Hij biedt Roy het ultieme tv-systeem aan. Roy wordt samen met zijn vrouw weggezogen in de tv-programma's van de hel, met shows waaronder 'Driving over Miss Daisy', 'Northern Overexposure' en 'Autopsies of the Rich and Famous'. Alleen hun zoon en dochter kunnen hun nog redden.

avatar van Mindflight
leuke film, met een redelijk verhaal, en een goede parodie op al die amerikaanse zenders.

avatar van WB
WB
Dat ik deze na zoveel jaar toch weer in mijn geheugen heb 'gevonden'. Heb jaaaaaren geleden zeer genoten van dit tafereel, en krijgt daardoor 3,5 sterren. Het entertainmentfactor lag hoog... tenminste, zo'n 10 jaar geleden...

avatar van Captain Pervert
Best wel een boutfilm, alleen echt leuk als je de geparodieerde films kent of een kind bent is het echt cool. Heb hem net gekeken, begon rond 23:30 op Veronica. Hallo, is dat niet een beetje te laat voor een kinderfilm?

2.5 sterren

avatar van Jorick
Een redelijk vermakelijke komedie.
Er zaten grappige momenten in de film, echter kwam ik nooit verder dan een glimlach(je).

Captain Pervert schreef:
Best wel een boutfilm, alleen als je een kind bent is het echt cool. Heb hem net gekeken, begon rond 23:30 op Veronica. Hallo, is dat niet een beetje te laat voor een kinderfilm?

Hehe, inderdaad, 't is meer een kinderfilm dan een film waaraan een volwassene plezier beleeft. Maar ik heb wel 'Mindy' (van Mork, Pam Dawber) weer eens gezien, da's ook wat waard.

avatar van animalkrullie
Leuk, gezien toen de film net uit was.
Toen waren de effecten ook wel cool, moet je nu niet meer naar kijken.

ik heb helemaal vlak gelegen bij deze film echt zo grappig

avatar van -scarface-
ik zal hem vanavond is gaan kijken .

avatar van WB
WB
Nou, na zoveel jaren toch nog herzien, maar dan is ie minder leuk. Het is een kruising tussen een kinderfilm en een normale film. Het is in sommige opzichten ietwat te grof voor de kids onder ons, maar te kinderachtig voor de volwassenen.
Misschien verklaart dat het tijdstip dat het uitgezonden wordt...?
Toch wel leuk om verwijzingen te zien naar films van o.a. Clint Eastwood en Wayne's World...

avatar van Verhoeven
Wat voor soort films Peter Hyams ook maakt hij bakt er totaal niets van. Nu weer een bijtende satire of parodie hoe je het ook bekijkt de film wordt nergens echt de moeite waard. Ook de verwijzingen naar andere programma’s of films vond ik vooral flauw en te lang door getrokken. Deze film zal ik dan ook snel vergeten net zoals de regisseur.

avatar van bioscoopzaal
Erg geestige parodiefilm met een hele leuke hoofdrol voor John Ritter, een slim verhaal, goeie speciale effecten en een aantal hele geslaagde parodieën op (al dan niet) bekende films en commercials. De meeste verwijzingen zijn inmiddels wat gedateerd, maar de hilarische Salt'n Pepa-clip (met Ritter als Prince), de zombie Wayne's World, de Westernscènes (met een knipoog naar 3:10 To Yuma) en de scènes in het Frankrijk van de Revolutie waren bijzonder geestig.

Hoogtepunt is echter het schitterende tekenfilmsegment met Ritter en Dawber als mannetje en vrouwtje muis die worden achtervolgd door een robotkat. Niemand minder dan Chuck Jones was verantwoordelijk voor de animatie, en dat levert wat mij betreft een onvergetelijk filmmoment op.

Erg genoten. 4 sterren.

avatar van Mr. Chiel
Niet zó leuk dat ik er hardop om moest lachen, maar wel vaak een flimlach. Leuke film, die nog leuker is als je alle verwijzingen weet. Effecten na 16 jaar nog steeds goed. *3

avatar van Mescaline
Best een plezierige zit, de televisie wereld is creatief in elkaar gezet en leuk uitgewerkt.
Dat deze comedy de nodige clichés bevat is natuurlijk voorspelbaar maar door de vrij korte speelduur kijkt het allemaal erg lekker weg.
Niet een bijster bijzondere comedy maar het vermaakt prima.!

Twijfel sterk tussen 3 en 3,5 maar ik ga voor het voordeel van de twijfel.