La Estrategia del Caracol (1993)

Alternatieve titels: The Snail's Strategy | The Strategy of the Snail | La Strategia della Lumaca

Italië / Colombia

geregisseerd door Sergio Cabrera
met Frank Ramírez, Fausto Cabrera en Gustavo Angarita

De jonge, rijke eigenaar van een oud pand in de buitenwijken van Bogota wil zijn huurders eruit zetten. Ondanks de bouwvalligheid van het huis hebben de bewoners het er als jaren naar hun zin. Zij willen liever sterven dan verhuizen en doen daarom een beroep op hun eigen vindingrijkheid. Daar is Justo, een jonge revolutionair, Luis, een priester die de vrede hier op aarde zoekt, Gabriel, die Gabriela wordt om zich beter te verkopen en Misia Trina, getuige van een religieus mirakel, en nog meer excentrieke figuren.

kappeuter (moderator)
Donderdag 16 en vrijdag 17 februari te zien in Filmhuis Cavia.