La Citadelle Assiégée (2006)

Alternatieve titels: The Besieged Fortress | Micropolis, De Belegerde Citadel

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Philippe Calderon
met de stem van Benoît Allemane

In het midden van de Afrikaanse savanne, in het zuid-oosten van Burkina Faso, beschermd door hun metershoge toren, werkt een groep termieten ijverig door... tot een drama hun perfect geordende leventje overhoop gooit. Een tropische regenstorm laat de gangen en kamers van hun kasteel onderlopen. Bovendien bereidt een kolonie roofmieren de aanval voor, waarna een verschrikkelijke oorlog volgt.

avatar van vph1272qm
jammer dat er bij dit soort films een trend gaande is om er een "spannend" verhaal van te maken. net als in de march of the penguins.
doe mij maar gewoon mooie beelden over de normale leefwijze.
er is in deze film erg veel gemanipuleerd, dat zie je in de making off, en dat dat doet erg veel afbreuk aan de echtheid.
er zitten werkelijk fantastische shots in, maar doe mij dan liever de bbc docu serie planet earth bv...

avatar van james_cameron
Gemanipuleerde werkelijkheid, dat wel, maar het blijft een fascinerend kijkje in de wereld der insecten. Verbijsterende opnames in ieder geval, een lust voor het oog. Ik vond de kunstmatige verhaallijn juist wel passend; dit voegt ook wat spanning toe aan de anders misschien wat saaie materie. Voor fans van films als Microcosmos (ook gemanipuleerd) in ieder geval verplichte kost.

avatar van T.Bos
Fascinerend kijkje in de wereld van de micro-cloverfields. Mooie beelden en vernuftig in elkaar gezet. 4*

avatar van Crook
Idd vet inelkaar gezet, stond echt versteld bij het kijken van the making off! De hele tijd mezelf al af zitten vragen: 'man, hoe de fck hebben ze dit gefilmd?'. Zo dus

avatar van Noodless
Ben je geïnteresseerd in de natuur , dan is dit voor iedere natuurliefhebber heel boeiend om naar te kijken. De beelden zijn als het ware een lust voor het oog. Magnifiek
Soms zit je als kijker regelrecht in een horrorfilm 7/10

inderdaad zeer goede film het gevecht om de termietenheuvel zeker goed gefilmd hopelijk maken ze een vervolg, Micropolis : the revenge of the trekmier. Deze film is zeker 4 sterren waard