Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Jo Pil-ho: The Dawning Rage (2019)

Alternatieve titels: Bad Police | 악질경찰

Zuid-Korea
Actie / Thriller

geregisseerd door Jeong-beom Lee
met Sun-kyun Lee, Young-yu Lee en Hae-Joon Park

Jo Pil-ho is een voortvluchtige, corrupte politieagent. Hij verzamelde zwart geld van gangsters en sloot in ruil daarvoor zijn ogen voor illegale activiteiten. Op een dag moet hij noodgedwongen samenwerken met een opstandige tiener om een samenzwering te ontrafelen, voordat het te laat is.

avatar van mcdaktari
Ben wel benieuwd of dit ook weer zo'n goeie Koreaanse thriller is.

avatar van james_cameron
Deze zuid-Koreaanse Netflix original heeft zo zijn momenten, maar de film is te langdradig en onsamenhangend om uiteindelijk echt indruk te maken. Echt spannend of boeiend wil het ook niet worden. Het eersteklas camerawerk en de stijlvolle vormgeving vangen de gebrekkige plot deels op, maar de film is te gewoontjes en heeft te lijden onder een tekort aan aktie en spektakel.

avatar van Grindhouse62
james_cameron schreef:
Helemaal mee eens, heb deze film zojuist uit gekeken Voor mij onder de maat, dus geen voldoende. 2.5

Best oké.

Zoals de meeste Zuid-Koreaanse films gaat de film een beetje gebukt onder een teveel aan verschillende genres. Op zich is dit best een aardige politiethriller, alleen zit er wat teveel onnodig drama in. Geen idee waarom men steeds alles in één film probeert te steken, maar dit is zeker niet de eerste ZK film die daardoor minder goed is dan zou moeten.

Als politiethriller is het verder wel geslaagd. Geen uitmuntende of opvallende dingen, maar over de gehele lijn wel goed genoeg. Netjes in beeld gebracht, een paar leuke actiescenes en een fijne finale. Saai wordt het niet, toch is het tempo te traag en de speelduur te lang.

Als filler of tussendoortje is het best wel te doen, zolang je maar geen al te grootse film verwacht en twee uurtjes te vullen hebt is dit zeker geen slechte optie. Maar het gevoel blijft toch ook dat dit makkelijk beter had kunnen zijn. Wat drama eruit, half uurtje eraf en iets meer inzetten op het hoofdgebeuren en er had makkelijk een halfje bij gekund.