Tigertail (2020)

geregisseerd door Alan Yang
met Christine Ko, Fiona Fu en Tzi Ma

Pin-Jui is een vrijgevochten maar arme Taiwanese fabrieksarbeider. Hij neemt de moeilijke beslissing om zijn thuisland en de vrouw van wie hij houdt te verlaten. Hij gaat op zoek naar betere kansen in Amerika. Maar jaren van eentonig werk en een gearrangeerd huwelijk zonder liefde laten de oudere Pin-Jui als een schaduw van zijn vroegere persoon achter. Hij heeft geen goede band met zijn dochter en loopt het risico om tijdens zijn pensioen alleen achter te blijven. Daarom besluit hij het leven van zijn verleden opnieuw op te pakken om eindelijk het leven op te bouwen waar hij ooit van gedroomd heeft.