Whole New Thing (2005)

Canada
Drama / Komedie

geregisseerd door Amnon Buchbinder
met Aaron Webber, Daniel MacIvor en Rebecca Jenkins

Na jaren thuis geschoold te zijn door zijn hippie-ouders gaat Emerson (Aaron Webber) naar de middelbare school. De intelligente en androgyne jongeman trekt de aandacht van Don (Daniel MacIvor) zijn leraar Engels, waardoor een problematische relatie ontstaat.

Leuke coming of age film met spitse dialogen vol humor en een uitstekende cast.

Gnocci
Goede film. Kon me goed verplaatsen in de karakters. Beetje abrupt einde.

avatar van Bubblez
Hmm, aparte film. Had me hier wel op verheugd omdat er hoog gestemd is (ook al was dit door zes stemmers). Het is inderdaad een coming of age film. De hoofdrolspeler deed mij niet zoveel, daardoor was het al moeilijker er mee te identificeren. Een duidelijke afloop heeft het ook niet, dus de film laat je een beetje teleurgesteld achter. Desondanks een arrdig verhaaltje. Je mist niets als je 'm niet kijkt.
De beschrijving van de film klopt niet helemaal; het is namelijk de leraar die de aandacht van de leerling krijgt.