Crooks Anonymous (1962)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Ken Annakin
met Leslie Phillips, Stanley Baxter en James Robertson Justice

Een crimineel die maar niet van zijn slechte gewoontes af kan komen, doet mee aan een soort afkick-programma. Hij komt daarbij als kerstman in een winkelcentrum te zitten, maar dat is nu juist de plek waar hij allerlei verleidingen vindt, die hij bijna niet kan weerstaan.

Vermakelijke film van Ken Annakin, vreemd (en jammer) genoeg weer in zwart-wit, terwijl hij toch in 1952 al de film "The Story of Robin Hood and His Merrie Men" in Technicolor maakte. Verschillende van zijn latere films zien er juist zo prachtig fris uit door het mooie kleurengebruik. Erg jammer dus dat Crooks Anonymous dat moest missen. Verder wel een leuk verhaal, met een grappige Leslie Phillips.