• 8.346.809 stemmen

How to Irritate People (1968)

Komedie | 68 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: John Cleese on How to Irritate People

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Ian Fordyce

Met onder meer: John Cleese, Michael Palin en Connie Booth

Plot How to Irritate People

John Cleese presenteert samen met de Monty Python-crew een show waarin les wordt gegeven over hoe je mensen moet irriteren. Of nee... een complete zenuwinzinking kan laten oplopen.

image

avatar van Pkunk

Pkunk

Voor mij persoonlijk het beste wat ik van Cleese ken. Veel mensen kennen deze niet, maar ik zou 'em zeker even gaan kijken. 4*

Uitermate Grappig !!!

FisherKing

Als we de film vertalen naar MovieMeter begrippen:

Alle nieuwe gebruikers gaan al onze topfilms waarderen met 0.5 en geven geen motief...

avatar van EmDee

EmDee

Yes, nog een Monty Python. Altijd goed.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Redelijke collectie van sketches, maar had het allemaal wel ietsjes sterker en grappiger verwacht. De sketches zijn van wisselend niveau, de één is gortdroog en hilarisch, de ander komt niet verder dan een bescheiden glimlachje. Gelukkig zijn de jongens van Python lekker op dreef en kruipen weer met duidelijk genoegen in een jurk van één of andere oude taart.

3 sterren.

avatar van Phoenix

Phoenix

Ooit in een ver verleden eens gekeken en ik kwam NIET meer bij. Zelfs Cleese op de poster is al irritant .

Toch weet ik er niets meer van..

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Zelfs deze niet?

"Attention, this is your captain speaking. Don't worry, everything is fine. The wings of the airplane are NOT on fire."

FisherKing

' The tricky bit, Cleese teaches, 'is to never push the unsuspecting victim too far. With skill and tact, we can keep tensions bottled up for weeks, months, eventually you may induce a nervous breakdown, or better still, actual damage to the brain cells '

davidov

Of bij het soliciteren om gek van te worden

Cleese:"5! 4! 3! 2! 1! too late too late"

Cleese:*pling pling pling pling pling pling*"Gooooodnight!"

Slaat helemaal nergens op, puur genieten

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Moest erg lachen om die oude vrouw bij dat spelletje. "I'm 860, Henry!"

davidov

hehe ja die "pepervaatjes" in de bioscoop waren ook geweldig "well have i ever!"

Onderhond

Zag overlaatst een stukje van deze. Zo rampzalig dat ik bij het tweede spotje het opgegeven heb. Ouwe belegen en enorm voorspelbare humor, en dat terwijl Engelse humor mij perfect ligt.

Wat een gek hoge score voor dit prul.

davidov

tja voorspelbaar kan je wel zeggen ja als het onderwerp van te voren al vast staat, maar het gaat bij deze show ook niet om het shockerende, het gaat hier puur om de stereotypen die hier herkenbaar neergezet worden en ik vond dat ze daar behoorlijk in slagen.

Maargoed ieder wat wils

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Die solicitatiesketch, zat die ook al niet in een aflevering van Monty Python? Komt me erg bekend voor maar ik weet niet zeker of ik dit gezien heb.

avatar van Redlop

Redlop

Ja, klopt.

avatar van Boy28

Boy28

Mag wel weer eens uitgezonden worden,deze heb ik nog niet.

Onderhond schreef:

Wat een gek hoge score voor dit prul.

Haha leuk dat ik dit weer eens zie. Ja, bijzondere reactie bij een film die hetzelfde beoogd. Klasse

avatar van Redlop

Redlop

De Pythons zijn in mijn ogen de grondleggers van het Engels absurdisme. De meeste sketches vind ik nog altijd, hoewel uiteraard gedateerd, briljant en dat gebeurt me niet vaak bij humor op leeftijd.

avatar van EEE

EEE

Heb echt in een deuk helegen bij deze film. Vooral de vliegtuigsketch is fantastisch!

avatar van HiLL

HiLL

Mooie titel

avatar van Asmahan

Asmahan

• 2079 stemmen

Ik vind die moeder het leukst, die voortdurend vraagt wat een televisie kijkend stel wil eten. 'Peaeaeas?'

avatar van Jaap_for_life

Jaap_for_life

Er zitten goeie sketches bij en jah....het idee alleen al....een les mensen zenuwachtig te maken, maar dan wel heel geleidelijk, want anders gooien ze alles eruit en is de lol eraf....echt origineel! 4 sterren

avatar van The Eye

The Eye

Redlop schreef:

De Pythons hebben de kunst gejat van de Goon show met o.a. Spike milligan en Peter Sellers, die in de jaren 50 al furore maakten met gekke typetjes op de radio. Later hebben ze ook tv-shows gemaakt, waarin enkele ideeen later in monty python series in iets andere vorm terugkwamen. (de marathon voor mensen met een ongelooflijk zwakke blaas bijvoorbeeld). Terry Jones (als ik me niet vergis) zei zelfs ooit in een interview dat hij als tiener erg onder de indruk was van Milligan en stak zijn invloed ook niet onder de bank.

avatar van Reinbo

Reinbo

Onderhond schreef:

hoe kun je nu een film op 0,5 beoordelen als je 90 % niet gezien hebt? Heeft zeker niets met vooringenomenheid te maken....

avatar van king16

king16

• 1904 stemmen

Fantastisch hoe cliché's die iedereen kent zo mooi geparodeerd worden. De vliegtuig sketch is ontzettend leuk, maar ook die droge opmerkingen van Cleese tussendoor zijn leuk ("Middle age women, you know, the type that spends a fortune on bargains" )

avatar van Pkunk

Pkunk

"Beryl, not the nose!!"

avatar van robertus65

robertus65

Gelukkig had ik nog een videoband gevonden want ik ben een liefhebber van dit soort typische Britse humor. Heb ik nu overgezet op dvd (toch makkelijker) en die onhandige videoband in de vuilnis gegooid. De scènes die mij zijn bijgebleven zijn het sollicitatiegesprek en de vliegtuig sketch. Absoluut toppertjes!

avatar van tsjidde

tsjidde

Jaren geleden had ik deze film al eens gezien, toen ik blijkbaar nog niet helemaal up to de Britse humor was. Ik vond de film destijds niet vreselijk slecht, maar meer dan een 2,5* zat er toch niet in. Gisteravond daarom eens een herziening gewaagd en met goed resultaat. Voorlopig verhoogd met een dikke punt en ik sluit niet uit dat de score in de toekomst nog verder gaat stijgen.

avatar van powerman

powerman

Voor de liefhebbers van de Monty Python humor! vooral de cockpitscene is hilarisch. Maar er zitten ook echt flauwe en inmiddels achterhaalde of gedateerde stukken humor in, maar gelukkig kun je die doorspoelen.

avatar van Straatbord

Straatbord

Inderdaad nogal conventioneel i.t.t. Monty Python, maar desondanks zijn er al wel komische sketches aanwezig. Doordat het echter constant op één aspect (het irriteren) is gefixeerd, gaat de film af en toe wel een tikkeltje vervelen.

avatar van Dievegge

Dievegge

Een mooie verzameling sketches, aaneengesproken door John Cleese, die volgens het principe van de Britse humor de stiff upper lip bewaart terwijl hij de grootste absurditeiten uitkraamt. Bepaalde ergerlijke situaties zijn inderdaad erg herkenbaar: mensen die praten als je naar tv kijkt, iemand die overdreven attent is op restaurant...

Twee hoogtepunten zijn de sollicitatie- en de vliegtuigsketch, maar ook de sketches met Connie Booth waren erg leuk. Een deel van de humor zit erin dat Cleese ervan uitgaat dat mensen opzettelijk andere mensen irriteren, terwijl ze dat in werkelijkheid meestal onbewust doen.

Onderhond

Nopes.

Misschien wat het gewoon érg meta. 70 minuten aan storend ongrappige humor, met als doel de titel van deze film: de kijker gewoon irriteren met luidruchtige ongrappigheden. In dat opzicht verdient de film alle krediet, maar ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in.

Veel van de humor bestaat uit luid roepende mensen en zwaar overdreven typetjes. Verder vooral oubollige grapjes die nooit goed uitgewerkt worden. En het is zeker niet dat ik niet van Britse humor hou, maar dan moet het toch écht wel een stuk scherper, droger en absurder.

Amper 70 minuten, maar bijna onmogelijk om uit te zitten. Ondanks dat het basisidee eigenlijk best leuk is. Mnee, ik vind Monty Python sowieso al niet erg leuk, maar dit is wel een grotesk dieptepunt.