Sex in a Cold Climate (1998)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Steve Humphries

In het katholieke Ierland van de jaren '50 werden 'gevallen vrouwen' vaak opgesloten in de kloosters van de Orde van Magdalena. Vier vrouwen getuigen sereen over schuld en boete, over de dagelijkse tirannie van de nonnen en priesters, over de hypocriete moraal die elke vorm van seksualiteit ontkende, maar tegelijk ook hulpeloze meisjes overleverde aan seksuele mishandelingen en vernederingen.

avatar van JJ_D
Documentaire die het uitgangspunt van 'The Magdalene Sisters' uitdiept. Ben ik benieuwd?
(Leraar geschiedenis zei dat hij wel interessant was, ga dus toch gauw eens kijken.)

zeer goede documentaire!!!! 5*