Rebel Storm (1990)

Alternatieve titel: Rising Storm

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door Francis Schaeffer
met Wayne Crawford, Zach Galligan en June Chadwick

Amerika 2099. Het land wordt geleid door een repressieve, puriteinse maniak, die bekend staat als de Blessed Reverend. Zijn denkwijze is eenvoudig: de rijken worden behandeld als koningen en de armen worden mishandeld. De politie moet eerst schieten en dan pas vragen stellen. Twee broers sluiten zich aan bij een rebellengroep die de Blessed Reverend van de troon willen stoten. Ze vinden een videocassette waarop het bewijs staat dat de Reverend een oplichter is. Wanneer twee leden van de rebellengroep ontvoerd worden door de militaire politie, wordt een reddingsactie op touw gezet en ze proberen de Reverend zo snel mogelijk omver te werpen voor de ogen van de hele natie.

avatar van sinterklaas
Ik zoveel pogingen gedaan om deze film op de site te plaatsen maar nu staat ie er al op. Dank je Justice4all.

Maar nu over de film. Ik heb hem een jaar geleden op de vlooienmarkt gekocht voor maar twee euries. Maar deze film is wel lekker fout en heeeeeeel goedkoop. Volgens mij kennen maar heel weinig mensen deze film. Ik vond, ondanks hij voor een appel en een ei gemaakt was best wel vermakelijk. Het decor was ook zeer goedkoop. Gewoon wat loodsen en steegjes in Zuid-Afrikaanse dorpjes en natuurlijk in de woestijn, dan is het helemaal gratis. Maar ik zag er wel wat sfeer in. De acteurs zijn onbekend maar wel redelijk. Die twee meiden waren best wel knap. Het verhaal was ook flinterdun(nog niet eens).

Die decors zijn eigenlijk wel leuk geprobeert en net geslaagt om een eerste film te maken. In ieder geval beter dan dat je een film op een vuilnisbelt opneemt zoals in [i]Prototype[i].

Wel een slechte film maar het staat vermaak niet in de weg. Gegarandeert om eens te kijken als je je verveelt.

Tja, het is geen toppertje nee, maar ook weer niet vervelend om te kijken. Zoals Sinterklaas al zei, goedkoop maar toch niet slecht voor de verloren uurtjes..