• 8.257.296 stemmen

Alternatieve titel: Retrieval

Oorsprong: Polen

Geregisseerd door: Slawomir Fabicki

Met onder meer: Antoni Pawlicki en Marek Bielecki

IMDb beoordeling: 6,5 (360)

Oorspronkelijke taal: Pools

Plot Z Odzysku

Wojtek is een negentienjarige jongen. Hij woont in Silezië, een streek vol verlaten kolenmijnen. Hij werkt in een cementfabriek. Als op zekere dag een van zijn collega's zwaargewond raak,t besluit Wojtek daar onmiddellijk te stoppen. Omdat hij niets liever wil dan samenwonen met zijn vriendin, een illegale immigrante uit Oekraïne met een kind, heeft hij dringend een nieuwe bron van inkomsten nodig. Die vindt hij als een zakenman hem een baan aanbiedt als uitsmijter in een club. Via die baan raakt Wojtek betrokken bij allerlei criminele zaken. Financieel heeft hij het steeds beter, maar zijn relatie verslechtert ondertussen snel.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20223 berichten

Typisch een film waar je me een jaar of vijf terug nog best blij mee had kunnen maken, maar voor mij heeft het nu een veel te hoog been-there-done-that gehalte. Het is allemaal best te doen, maar ik heb dit soort sociale drama's voor mijn gevoel al zo vaak en al zo vaak beter gezien.