The Walker (2007)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Mystery

geregisseerd door Paul Schrader
met Woody Harrelson, Kristin Scott Thomas en Moritz Bleibtreu

Carter Page III (Woody Harrelson) vergezelt rijke, getrouwde vrouwen bij hun wekelijkse spelletje canasta of op een avondje uit. Hij is zelf homo, en zo wekt zijn gezelschap geen argwaan. Robbie Kononsberg is al twintig een vriend van hem die hetzelfde doet. Als Carter op een middag zijn gezelschap Lynn Lockner bij Kononsberg voor de deur afzet en in de auto een boek wil gaan lezen, blijkt er in diens iets gruwelijks plaatsgevonden te hebben. Door zijn geheimen en loyaliteit raakt hij zelf steeds verder in de problemen.

avatar van Purmerend
Ook met Ned Beatty en Willem Dafoe.

Dit is een trage, vervelende, saaie film.
Echt niet de moeite waard om te kijken.
En die stem van 'Woody' is zo flauw daar kan ik niet naar luisteren.
Ik vind dit dan ook zeker geen aanrader.
Krijgt van mij een 0.5 ster.

avatar van marvak29
0.5 is wat overdreven maar voor de rest geef ik je helemaal gelijk, helaas ook maar 1 scene met senator Willem Dafoe

en sinds wanneer wordt iemand die zelf van goede komaf met rijke dames naar o.a. feestjes gaat een escort genoemd, geen enkele bedscene omdat hij een 100% homofiel is, beetje op het verkeerde been gezet dus door de filmbeschrijving

zeer aparte film. ****

Inderdaad...een zeer aparte film, maar absoluut niet wat ik ervan verwacht had. De stem van Woody is echt irritant, dus die hoor je door de hele film heen. Verder had ik iets meer verwacht van een 'escort', maar deze persoon houdt rijke dames gezelschap (wat ook een escort is, maar toch...) om hun tijd te doden. Verder neemt hij meer de rol van een slechte privé detective op zich, naarmate de film vordert. Erg saaie weinig zeggende film.

Wat een oervervelende, irritante en eentonige film

Verhaal lijkt op niks

Ben het met de bovenstaande recentie's 100% eens.........Dus

WAARDELOZE FILM

GEEN STER

Ook tegenvaller voor mezelf

avatar van Toontje35
Wat een vervelende film is dit. Met die monotone stem van Harrelson

Echt zonde van de tijd

avatar van Holy Grail
film met grote namen, maar geen groot einde....
ben het met mijn voorganger(s) eens... zonde van de tijd... bagger

avatar van 3din
Heb het al na 20 minuten uitgezet, wat een oersaaie film, heb me ook zitten ergeren aan Harrelson zuidelijke verevelende stem.

Erg saai verhaal en woody harrelson speelt voor geen meter in de rol als homo.Terwijl hij het echt wel kan! Erg jammer had er wat meer van verwacht. ik vind het geen aanrader.

avatar van rvh76
Ik sluit me aan bij de meeste kritieken hier. Saai saai saai. Zonde van de tijd om deze film te kijken als je het uberhaupt al tot het eind kunt vol houden.

avatar van tal1b
man wat saai, had hm snel weer uitgezet, kan het niet opbrengen om deze film te kijken.

Ik sluit me volledig aan bij alle negatieve reacties hier, wat een rukfilm

avatar van Sergio
Saai,rukfilm en ga zo maar door.
Het is geen topfilm maar wel beter dan de reacties hier.
Woody Harrelson als Carter een gezelschapsman voor rijke verwende vrouwen speelt zijn rol zeer goed en is daarom zeker de moeite van het kijken waard.
Fascinerend om te zien hoe de loyaliteit is van deze dames als hij beschuldigd wordt van moord.

avatar van ralfsjam
idd, dit is een film voor een speciaal publiek. en ook ik behoor niet echt tot dat publiek, want ook ik vond het traag en niet echt boeien.
het was een beetje in de stijl van "wie heeft het gedaan" op z'n jaren 50/60. (lees: de achtervolging) veel praten weinig actie.
met Woody had ik wat problemen. zijn typetje irriteerde me na 15 minuten kijken al, en ik had het pas na een uur geaccepteert.
wel zie ik dat het geen slechte film is! maar je moet er van houden...
2.5

Het verhaal komt niet op gang: het is net of de handrem er voortdurend op staat. Daarom verloopt het stroef en wil de film nooit echt spannend worden. Ook de maatschappijkritische ondertoon werkt vermoeiend. De personages zijn houterig. Een uitzondering is Woody Harrelson die van zijn personage (een oppervlakkige, maar innerlijk verscheurde dandy in nood), met een mix van snobisme en "noblesse", een karakterrol maakt.

Meneer Bungel
ralfsjam schreef:
het was een beetje in de stijl van "wie heeft het gedaan" op z'n jaren 50/60.
Inderdaad, een mystery van het zuiverste water met de nodige diepgang, of anders een ingetogen thriller te noemen.
marvak29 schreef:
''Walker: A man, asexual or homosexual, who can safely escort a woman, married or otherwise, to a social event, without hint of suspicion or relationship beyond friendship. A safe male companion.'' (bron). Ik weet niet of het hier juist vertaald is naar escort, oftewel of hij het voor het geld doet, maar dat lijkt me niet onwaarschijnlijk.

Vlekkeloos en stijlvol geschoten, uitstekende geacteerd, intelligent geschreven, maar nee, nauwelijks spanning of actie (wel een pracht van een achtervolging) en ja, Woody speelt een homoseksueel met een flink accent. Gelukkig van de hand van Paul Schrader (en met een cast om U tegen te zeggen), anders had ik afgaande op het gemiddelde en de meeste reacties alhier dit niet zo snel een kans gegeven, vrees ik.

Zelfs nog iets bevredigender dan American Gigolo (maar dat lag daar helemaal aan het einde): 4,0*.