Casbah (1948)

1 stem

Misdaad / Muziek

geregisseerd door John Berry
met Yvonne De Carlo, Tony Martin en Peter Lorre

Pepe Le Moko is leider van een dievenbende in de Casbah van Algiers. Hij is daarheen gevlucht om gevangenschap in zijn thuisland Frankrijk te ontlopen. Detective Slimane probeert hem uit de Casbah te lokken zodat hij opgepakt kan worden. Wanneer Pepe's vriendin Inez inziet dat Pepe verliefd is geworden op Gaby, een knappe toeriste, volgt zij haar naar Europa. Slimane ziet daarin een mogelijkheid om Pepe in de kraag te vatten.

avatar van DieGo
Kreeg een oscarnominatie in 1948 in de categorie MUSIC (Song) voor het nummer "For Every Man There's a Woman," Music by Harold Arlen; Lyrics by Leo Robin