• 8.252.026 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Mexico

Geregisseerd door: David Wain

Met onder meer: Winona Ryder, Adam Brody en Famke Janssen

Plot The Ten

"If He'd meant the commandments literally, He'd have written them in stone."

The Ten bestaat uit tien kleine filmpjes met overlappende karakters en thema's. Ieder filmpje grijpt terug op een Christelijk gebod. Zo is er het komische verhaal van een onbezorgde skydiver die een wereldster wordt, het ietwat macabere verhaal van een dokter die zijn patienten vermoordt en het verhaal van een vrouw die altijd op de verkeerde mannen valt.

image

Fielding Barnes

Liz Anne Blazer

avatar van vph1272qm

vph1272qm

erg flauw, paar leuke scenes, met de catscan, de operatie en de buikspreekpop.

waar ik echter h e l e m a a l niks van snap is de hoofdstuk indeling: nee, geen 10 hoofstukken van de 10 scene's, welnee, 6 gewoon random hoofstukken.

werkelijk ongelofelijk, wie bedenkt dat?

ik dacht, ik skip een flauwe scene, kom je dus midden in een andere terecht! kan daar echt niet bij.....

avatar van nicket

nicket

Waardeloze film... Dat Famke Janssen hier aan mee wou doen...

Enige leuke was een lekkere Jessica Alba....

avatar van jakobjan1908

jakobjan1908

Niet echt bijzondere film. Ik vond de verhalen ook simpel en saai. Enige leuke waren de lekkere vrouwen, meer niet.

avatar van weatherman56

weatherman56

Vind niet vaak een film slecht, maar deze sloeg alles! Niks leuks aan en al helemaal niet begrijpbaar waar het nou om draaide.

avatar van j_u_u_l

j_u_u_l

Met alle reviews die de film ook slecht vonden eens. Wat een baggerfilm.

avatar van Nick Theunis

Nick Theunis

Toch de film gekeken na al het commentaar, de film begint wel grappig met Adam Brody, maar zwakte naar mijn mening steeds meer af.. Jammer, met zo'n cast.. Al moet ik er bij zeggen dat je er gewoon van moet houden, ik kon de humor niet altijd waarderen.. Kortom, een film die je OF leuk vind OF bagger vind.. ik vond hem helaas wat teleurstellen.. 2* voor het beginvermaak, Jessica Alba & Famke Janssen

avatar van AardeWerk

AardeWerk

Ik vond het begin al niet veel soeps. Een echte tegenvaller en zonde van mijn tijd en geld. (2*)

avatar van harpastum

harpastum

deze film is echt niks

avatar van danny61

danny61

Een hele dikke niks.

avatar van belchinees

belchinees

Dat hier mensen 4* of zelfs 5* aan geven, jeezes.

Een enkele keer gelachen met VVVVVagina, en dat is zelfs niet zo grappig.

avatar van hbarendrecht

hbarendrecht

What a waste. Zonde van de tijd van alle spelers, regisseur en kijkers. Niet één keer gelachen, zelfs geen glimlach.

Als fan van Famke kan ik mij gewoon kwaad maken dat zij ook nog eens speelt als een natte dwijl. Haar koppie blijft wel leuk natuurlijk.

avatar van Mescaline

Mescaline

Vond deze film niet tegenvallen, lekker flauw en lekker droog zoals ik het had verwacht. Deze film kijk je puur voor het vermaak, en ik ben van mening dat de makers hier wel geslaagd in zijn, lekkere foute humor

3 sterren

avatar van zabazab

zabazab

Jammer, had deze film nooit moeten gaan kijken een zware teleurstelling volgens mij

avatar van Dick2008

Dick2008

Het lijkt net of ze niet meer weten wat voor films ze moeten maken. Aanvankelijk begint het lekker flauw maar verandert op gegeven moment wel in een wat vervelende film door de manier waarop de verhalen aan elkaar worden gepraat. Die verhalen worden steeds korter maar de meesten zijn niet echt leuk, al zitten er een paar grappige tussen.

5,6,9,10 slecht

1,2,4 redelijk

3,7,8 leuk.

Nummer 8, de tekenfilm met de neushoorn was de grappigste.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Ik had hier niet veel van verwacht, gelukig want deze film was egt heel heel erg matig ik had van Wet Hot Amerika Summer een goed gevoel over David Wain maar deze film ze proberde er wel wat van te maken.Ik weet niet welke stukje het leukst was.

avatar van Amity

Amity

Deze film had een hele grappige trailer

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Schreef Veronica Magezine: Wij willen graag een elfde gebod in die tafels bikken: Gij zult deze prutser nooit meer geld geven om een film te maken.

avatar van jordkaka

jordkaka

1* Voor Alba. Voor de rest geen woorden voor.

avatar van knappekloon

knappekloon

Voor de mensen die dit lezen, of ze de film moeten kijken, of niet; NIET DOEN!!!

dit is serieus de ergste film welke ik ooit heb gezien.

Het zijn allemaal kleine stukjes film, en het gaat echt allemaal helemaal nergens over.

Ik heb hem afgekeken maar dat kwam meer omdat ik benieuwd was, of er nog wat ging gebeuren, want dat had ik wel verwacht met al die Bekende mensen, maar helaas....

avatar van Roel82

Roel82

Zo slecht vond ik het niet eens, het is een niet alledaagse indeling van een film. Leuk geprobeerd om het eens anders te doen, helaas niet helemaal gelukt. De humor is eenvoudig te noemen en daardoor niet altijd grappig te noemen.

avatar van erpunited

erpunited

Ongelooflijk slechte film. Alleen Jessica Alba. Die maakt de film het kijken waard. Al is ze er maar 5 min in te zien

avatar van TimZor

TimZor

Snap niet dat Alba & Janssen mee wilde doen aan deze baggerfilm. met extreem veel moeite afgekeken.

Onderhond

Wain is een apart mannetje. Z'n humor is duidelijk niet voor iedereen weggelegd, maar dit soort dingen ligt mij eigenlijk wel. Sowieso hou ik van anthologies, al is de opzet hier natuurlijk wel iets anders. Geen verschillende regisseurs of verschillende stijlen, maar de tien verhaaltjes houden in ieder geval wel het tempo erin.

Verder is dit het type humor dat een debiel idee volledig tot op de bodem uitmelkt. Om dit dan te doen met toch wel een sterrencast is best geniaal. Fijn ook dat de cast het gewillig laat gebeuren en lekker meespeelt met deze aaneenreiging van complete onnozelheid. Uiteindelijk slaat het nergens op, je verliest allicht wat extra hersencellen tijdens het kijken, maar dan wel al lachend.

Verder ook net iets leuker om te kijken na 327 dramedies die ook echt wat serieus en ook echt wat romantisch proberen zijn. En met een boodschapje enzo. De volbloed comedy is al een tijdje op sterven na dood, een film als deze komt dan als gelegen. Van het gemiddelde kijk ik eigenlijk niet eens meer op, MM is jammer genoeg een onzinnige referentie als het gaat om pure genrefilms.

avatar van Macmanus

Macmanus

Top niveau flauwigheid.

Belachelijk gemiddelde. Heerlijk all in flauwe film. Dacht eerst even OH moet weer eens tegen de stroom inzwemmen, maar Wain is gewoon weer lekker bezig. Qua films is dit waarschijnlijk zijn beste. De korte verhaaltjes werken goed voor de flauwigheden. McDownalds, Booouurger King, Woundy’s.

3.5 sterren. Dit moet zeker boven de 1 komen.

Onderhond

Macmanus schreef:

Dacht eerst even OH moet weer eens tegen de stroom inzwemmen

En dan vooral toch kijken

avatar van Macmanus

Macmanus

Haha, was wel geïntrigeerd door het verschil in cijfers. Toen een clip gekeken op youtube met CAT scan machines en toen wist ik toch wel genoeg en het feit dat Wain de regisseur is.

Gezien ik bij sommige horror films die je wel leuk vindt nog wel eens moeite heb met er doorheen te komen, moet ik toch altijd wat research doen voordat ik ergens aan begin, mijn filmdieet is toch een stuk kleiner. Ik moet keuzes maken!