The Nines (2007)

geregisseerd door John August
met Hope Davis, Ryan Reynolds en Elle Fanning

'The Nines' wordt gevormd door drie kleinere projecten. In 'The Prisoner' bevindt een tv-ster met veel problemen zich in een benarde situatie in zijn eigen huis. 'Reality television' vormt een kijk achter de schermen van een programma, maar of dat wel zo verstandig is? Als laatste is er 'Knowing' over een beroemde ontwerper van videogames die samen met zijn familie autopech krijgt en vervolgens diep in de problemen zit.

avatar van Mc
Mc
Het is me allemaal nog niet helemaal duidelijk, en uit de trailer word je ook niet veel wijzer, maar met goeie acteurs en screenwriters en een trailer die ondanks dat-ie onduidelijk is wel intrigeert ben ik toch wel heel benieuwd. Kom maar op.

Markies de Sade
Weer zo'n idiote film waar je eerder hoofdpijn dan genot van krijgt en die je 88x moet bekijken voordat je de helft snapt.

avatar van Gizzmann
Nu ik erachter ben gekomen dat John August scriptschrijver was voor Big Fish, Charlie and the Chocolate Factory en Go lijkt me dit een best interessante film Kan uit de plotbeschrijving niet helemaal opmaken wat dit precies word, maar het klinkt ook zeker niet slecht. Genres zijn volgens imdb trouwens Horror, mystery en thriller. Zal dus waarschijnlijk een best duistere film worden (wat best apart is aangezien de door mij eerder genoemde films juist erg luchtig en best feel-good zijn).

Was is het logo toch schameloos gejat van de geflopte tv-serie The Nine.
Hoe dan ook, lijkt me wel aardig, meer ook niet.

avatar van LOTR-lover
Markies de Sade schreef:

Sommige mensen houden van een uitdaging...

avatar van dulcinea
Uit de trailer krijg ik de indruk dat het één verhaal is, de samenvatting zegt iets totaal anders. Het klinkt in alle geval heel apart én mysterieus en daar ga ik wel voor!

avatar van ralfsjam
dennisabc schreef:
What a waste of time...

een 0,5? zou graag wat uitleg krijgen.... want als ik zo de trailer bekijk ziet het er niet naar uit dat het een 0,5 film is. maargoed, ga me er eerdaags zelf maar aanwagen denk ik.

avatar van subder
Ga m vanavond kijken.
Ben benieuwd.

avatar van wwelover
dennisabc schreef:
What a waste of time...

Lijkt me sterk dat je de film hebt gezien.

Heerlijke film. Top geacteerd door Ryan en vooral door de kleine Ellen Fanning:)

avatar van dumble
Beetje vergelijkbaar met 'The man from earth'

3.5**

avatar van Bbolink
Het is mij ook niet helemaal duidelijk.
Het gaat hier toch echt om 1 verhaal als ik de trailer zo zie.
Volgens mij gaat het over een acteur, die in het dagelijks meerdere rollen tegelijk speelt. Deze personages nemen langzaam zijn leven over.

avatar van Carlos Olivera
Een hele bijzondere film was dit. Het zijn 3 verschillende verhalen die toch met elkaar verbonden zijn. Iedere verhaal is mysterieus en eindigt sterk. Aan het einde van de film kom je erachter welke connectie de 3 verhalen hebben... Het is een geweldige film, waarin meer dan uitstekend word geacteerd. Reynolds die wederom laat zien wat hij waard is door het spelen van deze toch wel complexe rol. En McCarthy, wat is deze vrouw heerlijk om te zien, vol overtuiging waagt ook zij zich aan 3 verschillende personages. Tja, en Fanning.... lijkt wel of alle Fannings geboren actrice's zijn. Davis vond ik het minst interessant, maar nog steeds ver boven gemiddeld acterend in haar rol.

In het kort, Fantastische film met een buitengewoon goed verhaal en een heerlijk einde!

Reynolds acteert heel sterk en de rest van de cast zorgen voor een prima film.

In het begin is alles vrij onduidelijk en omdat je drie verschillende personages en verhaallijnen ziet word het er niet duidelijker op. Het einde zorgt voor een mooie ontknoping.

Een prima film..maar ik ben teleurgesteld door het religieuze gedachten van deze film. Dat is mijn mening.

avatar van hombra
een van de betere films van de laatste tijd!
Reynolds was toch wel een aangename verrassing

avatar van Skrean
Of ik begrijp het, of weer net niet, het is een beetje te vaag om 4 sterren te geven dus kijk ik hem over een tijdje weer. Kheb de film om 12 uur snachts gezien met 2 joints achter de kiezen, duss...
Maar topentertaiment is het wel, het karakter in het eerste deel vind ik wel het coolst. Verder goed camerawerk en gedurende de film een lekker misterieuz sfeertje.

3 sterren

avatar van Bbolink
Meesterwerkje!
Erg van genoten, hoewel hij wel vaak vaag is.
Maar zoals al vaker gezegd hier, aan het einde wordt alles duidelijk.

avatar van Fortune
Ik wist dat het een vage en onduidelijke film ging worden van te voren maar daar houd ik wel van.
Burt reynolds ken hem alleen als Van Wilder en Waiting maar hij speelt altijd dezelfde soort simpele rollen daarom vond ik het wel heel vet om hem in een andere richting te zien.
Ik vond de film niet interresant genoeg om het een geweldige film te noemen. Hoewel ze in het begin van de film een beetje spanning creeerde hadden ze die spanning de hele film moeten houden.
En op het einde van de film hadden ze nog een beetje duidelijker moeten zijn vind ik.
maar acteerwerk, camarawerk, personages zijn voor de rest wel top.
een 3,5

avatar van Carlos Olivera
Fortune schreef:

Lol.... ik heb Burt niet gezien in deze film....

Raffael77
In het begin was ie leuk en bouwde de spanning idd op, maar vanaf het 2e verhaal valt het behoorlijk tegen.

Behoorlijk slappe film. 2,5

Ik weet niet of ik hem begrijp. Maar dit is wel het type film waar ik van houd waarbij deze dan ook een goeie is.
Goed acteerwerk, en (als ik het begrepen heb) leuk verhaal.

Hoewel alles op een gegeven moment duidelijk wordt kan je toch wel spreken van een behoorlijk vage film - zo zit er een stukje in de dat een van de hoofdrolspelsters opeens begint te zingen wat dan een soort musicalachtig stuk wordt. Het verhaal is orgineel, soms wel spannend maar vooral lekker mysterieus.

Qua film plaats ik 'm in de categorie 'Donnie Darko & Butterfly effect'

avatar van aphexfreak
Sterke film met een goed verhaal en goede vertolkingen, past idd in het rijtje Donnie Darko etc.
Alle 3 de verhalen hebben hun charme maar voor mij persoonlijk was het eerste verhaal het best.
Heb ook hard gelachen in het begin bij een bepaalde scene Is this crack? You know how to do it? Ge-wel-dig.

avatar van alec
Peppy666 schreef:

Mmm.. des te meer reden om deze film nog een keer te zien. Geldt in ieder geval voor mij . Toch nog even vermelden dat Melissa McCarthy (bekend van Gilmore Girls) zeer goed speelde.
*3.5

avatar van bisse
Nou echt weer moviemeterreacties: tal van mensen die zeggen dat ze het niet begrijpen en daarnaast een heleboel mensen die zeggen dat ze het wel vatten maar dan geen enkele poging doen zichzelf te verklaren.
Wat ikke denk hoe het in mekaar zit: In principe kreeg ik mee dat de hoofdpersoon een soort van semi-god is die helemaal zichzelf is verloren in zijn eigen creaties. Verder krijgen we niet echt veel info over wat voor wezen hij dan wel is maar de nadruk ligt vooral op creaties en verbeelding zoals acteurs, videodesigners, schrijvers enz. dus hij is een wezen wat de kracht heeft zijn creaties 'echt' te maken.

Ik ben benieuwd of de mensen die het begrepen hier iets op aan te merken hebben of aan toe te voegen en dan lees ik het graag.
In elk geval een boeiende speelse en opmerkelijke film die zeker de moeite waard is.Als ik de film begrepen heb vind ik persoonlijk de clue een beetje tegenvallen maar de uitwerking was erg leuk gedaan. 4 ster

avatar van Fortune
Lol.... ik heb Burt niet gezien in deze film.... [/quote]

Inplaats van Burt Reynolds bedoel ik Ryan Reynolds ok je weet toch

avatar van aphexfreak
@ bisse : jouw oplossing was exact wat ik me ook bedacht toen de aftiteling begon en ook ik vond de clue tegenvallen.
Maar toen ik er later nog eens over nadacht vond ik het gewoon een perfect einde.
Ik wilde ook helemaal geen uitleg, het was wel goed zo..
Soms moet het niet allemaal te duidelijk zijn.

avatar van bisse
@aphexfreak Je hebt gelijk en ik vind het gebrek aan uitleg dan ook helemaal geen storende factor. In feite wordt dit in de film ook mooi opgelost door te vermelden dat verdere verklaring niet vatbaar is voor de mens.
Ik vond in eerste instantie gewoon de plottwist zelf een beetje minder, het hele idee zelf maar nadat ie de de kans heeft gehad om in te zinken vind ik het wel erg oke eigenlijk.

Het is gewoon een te gekke rit deze film en waarschijnlijk ook nog harstikke leuk om een aantal keer te herzien.

Zeer goede film, zoals vele het al zeggen is het einde ook zeer goed uigewerkt, maar zonder te diep erop in tegaan. Eigenlijk wilde ik ook helemaal geen uitleg, het was wel goed zo..
Soms moet het niet allemaal te duidelijk zijn. De rest moet je maar naar mijn mening zelf erbij "fantaseren":P

Ps: Die poster vind ik wel heel erg mooi, eigenlijk keek ik deze film alleen maar door de zeer bekende schrijver en de poster natuurlijk...