Hak Kuen (2006)

Alternatieve titel: Fatal Contact

Hongkong
Actie

geregisseerd door Dennis Law
met Jacky Wu, Miki Yeung en Ronald Cheng

Kungfu-specialist Kong komt van het Chinese vasteland, en probeert als artiest in Hong Kong geld te verdienen. Hij komt in contact met bookmakers die hem een aanbod doen om in illegale vechtwedstrijden mee te doen. Kong moet niks van illegale gevechten hebben, maar zijn vriendin ziet dollartekens, en weet Kong over te halen. Tijdens het vechten komt Kong er achter dat er niet alleen op een smerige manier wordt gevochten, maar ook achter de schermen gebeuren er dingen die het daglicht niet kunnen verdragen.

Zeer verassende goede productie met goede vechtscenes ( gelukkig niet dat gevlieg..) een film die voor een dikke zeven gaat.

Inderdaad wel een goede film, waar de actie goed gepaard gaat met droge humor.

avatar van J.T.O
Ik heb dit alleen gekeken voor Jacky Wu en het was wel aardig. Niet echt iets bijzonders, gewoon een doorsnee martial arts film.

avatar van YuLaw16
Een prima vechtfilm, waar ik de melodrama wel van kan waarderen. *3.5

uitstekende film met mooi neergezette karakters en een uiteindelijke spiraal van HK actie en geweld.

Reinbo
Erg tam en standaard vechtfilmpje. plot heeft nauwelijks meer omhanden dan Fighting Fish. gevechten zijn wel veel beter, maar niets bijzonders. 2,5*

avatar van filmfan1967
Beetje doorsnee, sentimenteel verhaal, dat uitsluitend de moeite waard is vanwege de nieuwe ster Jason/Jacky Wu/Ng (helaas geen consequente westerse naam), m.n. bekend geworden door het gevecht in de steeg in het Donnie Yen/Sammo Hung vehicel SPL De vechtscenes zijn OK en het zien waard, het romantische verhaaltje mag je vergeten.

Law's eerste.

De man die zich specialiseert in het pimpen van B-films. En het moet gezegd, hij slaagt er hier toch weer zeer goed in. Verloop van de film is bekend terrein, al voelt het einde toch wat geforceerd aan. Slecht einde paste hier niet zo, maar daar zondigt Law wel meer tegen geloof ik. De nadruk ligt op de actie en die is van hoog niveau.

Wu Jing blinkt uit. Vooral dat 3vs3 gevecht waarin Jing tegen de allerlaatste van dichtbij tegen een razend tempo een serie klappen over het hele lichaam uitdeelt is een indrukwekkende scene. Scherp, snel en gevarieerd, erg mooi. Jing springt ook als geen ander, er zitten een aantal indrukwekkende kicks in deze film die Jing's talent volop showcasen. Er mag meer met hem uitgepakt worden in dit soort films.

Verder ziet het er allemaal best aardig uit (al is het niet echt wat speciaals) en verloopt het verhaaltje vlot. De romance is wat hol, maar zeker de eerste 70 minuten is dat geen probleem. Laatste half uur is wat meer op drama toegespitst (het obligate eindgevecht uitgezonderd natuurlijk), wat eigenlijk wat jammer is. Law had zich beter iets meer tot de essentie gehouden, had de film ook een kwartiertje korter kunnen maken.

Maar zeker niet slecht. Goed vermaak, zeker het eerste uur is bij momenten indrukwekkend. Erg fijn martial arts filmpje, ook wel eens benieuwd naar Fatal Move nu.