• 11.273 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Panna Rittikrai

Met onder meer: Piyapong Piew-on, Amornthep Waewsang en Suebsak Pansueb

Gesproken taal: Engels

Plot Kerd Ma Lui

Tijdens een drugraid verliest special agent Deaw zijn overste en beste vriend major Puntakarn. Het brein achter de drugdeal, de beruchte drugsbaron Generaal Yang, belandt achter de tralies. De getraumatiseerde Deaw neemt noodgedwongen vrij van het politiekorps. Samen met zijn zus Nui en een team Olympische atleten bezoekt hij een dorpje dichtbij de Thais-Birmese grens. Maar kort na hun aankomst wordt het dorpje overspoeld door guerrilla's. Gewapend met een nucleaire raket, houden zij de inwoners gegijzeld en eisen de onmiddellijke vrijlating van Generaal Yang. Met een nucleaire dreiging gericht op Bangkok en de minuten die stevig wegtikken, is het aan Deaw, diens zus en de elite-atleten om met hun unieke vaardigheden terug te vechten voordat het voor iedereen te laat is.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Jaaah, de nieuwe film van de regisseur van Ong-Bak! _o_

bioscoopzaal

De eerste trailer is hier te downloaden, mits rechtsklik.

avatar van Diesel

Diesel

Vind de trailer niet echt denderend.

bioscoopzaal

Ach, de film moet het dan ook hebben van zijn actie, en die ziet er wat mij betreft best aardig uit.

Onderhond

• 12054 stemmen

Onder het motto "look ma, no wires" lijken de Thais weer wat punch in het martial arts genre te willen gooien.

Born to Fight slaagt daar redelijk goed in, alleen zit die Rambo mix niet geheel lekker. Een verhaal is er niet, actie wel. Geen opgepompte glimmende ventjes die niet veel meer doen dan met geweertjes naar elkaar schieten (al is er jammer genoeg wel iets te veel van dat in deze film), maar mooie, harde actiescenes.

Geen handklapdansjes of ballet zoals HK al een jaartje of tien naam maakt, wel snoeiharde stunt en originele vechtscenes. Op het einde van de film krijg je nog een paar stunts te zien, geschift wat die kerels uitsteken op die set.

Actie die hard aankomt dus. Verre van realistisch, wel "Hell Yeah!!" plezant, alleen volgende keer weer wat meer martial arts en varianten ertussen. 3.5*

avatar van YuLaw16

YuLaw16

actie van hoge klasse (Y)

avatar van balosa

balosa

ben het helemaal met Onderhond eens, mooie actie, ook lekker grof af en toe, maar de realiteit is ver te zoeken, ook veel herhaling in de gevechten, leuk hoor als je iemand met een bal/kokosnoot(?) buiten gevecht stelt maar een keer of 4 á 5 dezelfde truc is wel iets teveel vind ik maar buiten dat een vermakelijke film waarbij je je eigen niet verveelt 3.5*

avatar van BenBen

BenBen

had een iets andere film verwacht, maar hij was wel aardig. Verhaal moet de film het misschien niet zo van hebben, Zaten wat aardige vechtscenes in, inderdaad wel veel herhaling, maar het ging mij niet vervelen.

avatar van MovieFreak2

MovieFreak2

deze film is wel vermakelikk! cker echt een topper maar minder dan ong bak zelf! het verhaal is te simpel dus van mij een 3

avatar van DiDa

DiDa

Born To Fight is van de makers van Ong-Bak. En wie Ong-Bak gezien heeft weet wat hij dus kan verwachten...

Ook in Born To Fight wordt geen gebruik gemaakt van special effects en de zogenaamde wire-techniek. Nee , de actie is lekker recht-toe-rechttaan met geweldig gechoriografeerde vechtscènes en stunts. Het verhaal heeft helemaal niets om het lijf, maar dat doet er helemaal niet toe. Wanneer de actie aftrapt raast de film als een tornado over je scherm en laat je genieten (en een klein beetje lachen) van de geweldige actiescenes.

De acteurs zijn niet om over naar huis te schrijven. Ze zijn dan ook puur aangenomen voor hun vechtkunsten en technieken. De meeste acteurs hebben allemaal een status zoals: Thai Soccer Legend, Asiatisch Rugby Kampioen, Zwarte Gordel Tae Kwon Do kampioen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

De makers van Ong-Bak leveren met deze onbekende actiefilm een topper in het genre af. Iedereen die van goede actie houdt moet deze film gewoon gezien hebben, ookal zijn de film en dvd-cover op het eerste gezicht niet zo aantrekkelijk. Neem hem mee en wees getuige van geweldige actiescenes en stunts die je nog nooit gezien hebt. Een idiote maar oh zo geweldige actiefilm.........4 sterren

avatar van damon

damon

jajaja.....net als Ong-Bak is dit weer zo leeg als wat

dit is echt een film voor hedendaagse pubers die kicken op spectaculaire actie, maar een beetje normaal verhaal....ho maar!

"stoere soundtrack", "vette voetbal? / gymnastiek / rugby? " actie

en een vent die de helft van de film met de Thaise vlag om onbegrijpelijke redenen heen en weer rent

en dan zogenaamd motivatie krijgen bij het horen van de Thaise volkslied

nationalisme om van te kotsen

Een mindere kopie, van de ook al slechte Ong-Bak

je kan eenmaal niet alleen met actie een goede film maken, helaas begrijpen ze dat niet in Thailand

1,5* (blijkbaar hebben Thaise mensen allemaal een annoying stem)

avatar van Macmanus

Macmanus

Je verwachtte dat dit een hele diepe film was met hier en daar een klein beetje actie, na Ong-Bak gezien te hebben?

avatar van Ramon K

Ramon K

Bij vlagen leuk maar plot en acteerwerk zijn verschrikkelijk slecht en het patriotisme en vals sentiment doen niet onder voor het slechtste Hollywoodprodukt. Eigenlijk een drol van een film (met een paar aardige actiemomenten) die me vaker aan een Chuck Norris flick deed denken dan aan Ong-Bak. 1*

avatar van james_cameron

james_cameron

Hilarische aktiefilm met een belachelijk plot, slecht akteerwerk en dik aangezet sentiment. Maar ook met lekker veel beukwerk en voor het grootste gedeelte geslaagde stunts. Nog net om aan te zien dus, maar haalt nergens het niveau van het veel sympathiekere en beter gemaakte Ong-Bak.

avatar van Bobby Digital

Bobby Digital

damon schreef:

jajaja.....net als Ong-Bak is dit weer zo leeg als wat

"stoere soundtrack", "vette voetbal? / gymnastiek / rugby? " actie

en dan zogenaamd motivatie krijgen bij het horen van de Thaise volkslied

nationalisme om van te kotsen

Een mindere kopie, van de ook al slechte Ong-Bak

1,5* (blijkbaar hebben Thaise mensen allemaal een annoying stem)

wat verwacht je bij een film zoals dit? hier drááit het om de actie, als je een film wilt zien met een leuk verhaal erin dan moet je het zeker niet bij zoiets als dit gaan zoeken

En maybe vinden de Thaise mensen Nederlanders ook wel annoying praten

avatar van MovieFreak2

MovieFreak2

hehe...deze film is zeker goed geslaagd! van mij een 4

avatar van kungfuzombie

kungfuzombie

Wow, dit is nog eens actie. Wie heeft er nog een verhaal nodig met dit soort films! ****

avatar van notsub

notsub

Typisch een Aziatisch product voor de lokale markt. Ik heb in Azie wel eens in een bioscoop gezeten en daar liggen ze in een deuk om dit soort actie. Als je met die instelling ernaar kijkt is het allemaal erg leuk. De stunts zijn best ok en de actie is voorspelbaar, maar toch is het entertainment. Het verhaal is natuurlijk ondergeschikt aan de hilarische actie met gevlochten voetballen en kung-fu kleuters. 3.0

avatar van mc ninja

mc ninja

geeeeuw

echt saai,alleen het einde is vermakelijk

ong bak en tom yum goong zijn veeeeel beter

avatar van FillumGek

FillumGek

Vermakelijke Thaise Rambo! Net als in Ong-Bak en Tom Yum Goong is het verhaal niet belangrijk, gewoon gaan met die banaan.

Nog nooit eerder heb ik klappen harder zien aankomen als in deze Thaise actiefilms. Je kan het bijna voelen. Ook weer een enorm pluspunt zijn de stunts. Geen touwen, gewoon echte crashes en valpartijen. De actie is vaak spectaculair en over de top, maar enorm amusant. Af en toe kreeg ik echt kippenvel.

Tijdens de credits zie je een kleine making-of van sommige stunts, ook erg leuk. De film duurde voor mijn gevoel een klein beetje kort, de actie althans. Dat komt misschien omdat er in het midden van de film een aantal saaie stukjes zitten. Toch wel een aanradertje. Beetje jammer van het iets te lage gemiddelde, zeker op IMDb.

avatar van Tayama

Tayama

Ja erg van genoten. Doet nergens de moeite een beetje diepgang in het spel te zetten. Wilt vooral gewoon laten zien wat ze kunnen; Springen, schoppen, vallen en slaan.

Paar hele toffe scenes die al bij het kijken pijn deden. Als de credits beginnen zie je een kleine making-of van het stuntwerk. Erg indrukwekkend. Alles wat je in de film ziet heeft pijn gedaan. Blijkt ook wel als sommige acteurs bijna niet meer kunnen opstaan na een bepaalde stunt. Elke stunt bleek een overwinning op zich, met zoveel risico's. Respect.

Die voetballer en die gast met een been waren toch wel van m'n favorieten. Echt lachen.

3.0/5.0

avatar van DVD-T

DVD-T

Gister even herzien en een halfje erbij gedaan.

Een heerlijk actie spektakel is dit. Geweldige stunts ook om je vingers bij af te likken. Eigenlijk is deze film een must voor de actie liefhebber. Verhaal heeft heel weinig om het lijf, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door de vele gevechten die de film kent en de halsbrekende stunts. Alles wordt uit de kast getrokken. Stunts met vrachtwagens, motoren het moment als hij keihard door dat brandende huis heenknalt wow. Op gebied van entertainment is dit een hoogstaande film. Leuk om al die topatleten stunts te zien doen. De film Rambo lijkt trouwens veel op de scène als het dorp in gijzeling wordt genomen. De aftiteling is trouwens ook geweldig om te zien.

Opnieuw ontzettend genoten van deze film.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Aardig geslaagde actiefilm.

Verhaal en acteerwerk is allemaal niet zo boeiend, maar dat boeit mijzelf ook geen ene reet..

Film haalt het jammer genoeg niet bij films als ong-bak, daar komt ie ook simpelweg te langzaam op gang voor. Eerste uur is aardig langdradig en slaapverwekkend (de paar beginminuten waren nog wel te doen). Maar zodra het echt op gang is, word de film ook echt geweldig. Heerlijke stunts en actiescenes, veel ook over the top maar dat vond ik allemaal niet erg

Zeer aardige film, had alleen wat meer met het eerste uur gedaan mogen worden.

avatar van Spetie

Spetie

Vermakelijke actiefilm, die pas het laatste half uur echt goed uit de verf komt. Het eerste uur is erg tam, maar het laatste enorm spectaculaire gedeelte maakt dan uiteindelijk meer dan genoeg goed om toch makkelijk op een voldoende uit te komen. Het is af en toe erg onzinnig en onrealistisch wat er allemaal gebeurt, maar het is wel zeer vermakelijk om te zien. Mijn persoonlijk favoriet was de voetballer, die een paar mooie acties in huis had. Die stunts zijn dan ook geweldig en daarom is het jammer dat het eerste uur gewoon veel minder is. De vergelijking met Ong Bak is natuurlijk snel gemaakt, maar die film is in zijn geheel toch nog wel een stuk beter en vermakelijker. Toch heb ik me hiermee ook best vermaakt.

avatar van dominion

dominion

Net als Ong-Bak behoort deze tot mijn favoriete martial-arts films.

Dit is net als Ong-Bak een film zonder CGI en touwenwerk.

De stunts zijn geweldig vooral die rugbyer vond ik heel erg goed.

Deze film is ook van dezelfde maker van Ong-Bak en Tom Yum Goong.

Vond ze bijna allemaal even goed alleen vind ik Ong-Bak beter.

Wat ik ook leuk vond was dat het allemaal Thaise atleten waren.

avatar van Insignificance

Insignificance

Zeuren over een stompzinnig verhaal heeft niet zoveel zin, maar het wil, zeker in de opmaat, nog wel eens prominent aanwezig zijn. Iets dat evenzeer geldt voor het vele wapengekletter, alhoewel daar nog een paar harde momenten uit getrokken worden. Hard is ook wel het sleutelwoord in deze. Met wat sportieve gein als de atleten hun talenten aanspreken.

Wanneer Deaw en de stuntcrew hun armen en benen laten spreken, wordt het zelfs bikkelhard. Film ziet er wat vaal uit en de muziek is onder de actie volledig waardeloos. Ik had ook liever wat meer muay thai gezien, maar die botversplinterende valpartijen mogen er zijn. De aftiteling spreekt wat dat betreft boekdelen. Gaafste scène; die met de aangebrande balken.

avatar van Number23

Number23

Deze film opent spectaculair met halsbrekende stunts op vrachtwagens. Daarna komen er wat keiharde, aangrijpende scenes om te eindigen met dik 30 minuten knokken op het einde. De Thaise taal is soms niet om aan te horen en de slowmotion is er in overvloed, maar gevechtschoreografie is vakmanschap en dat is zeker de moeite waard. Al snap ik de toevoegende waarde van die voetballers niet.

avatar van Shinobi

Shinobi

Soort van wannabe Rambo met een verhaal dat niet echt boeit en acteurs die me weinig doen.
Gelukkig is de actie wel goed, waarbij het zoals vanouds tegen het einde aan helemaal losgaat.

Alleen is de film wel heel erg patriottistisch als bijvoorbeeld het Thaise volkslied wordt gespeeld op de radio gelijk iedereen meezingen en de vijanden te lijf gaan. En dan is er nog die gast die tegen het einde aan steeds met de Thaise vlag aan het zwaaien is.

Wel even blijven zitten voor de eindcredits, want daarin zie je een kleine making-of van wat stunts.

3,0 Sterren.

avatar van wilofski

wilofski

Maar een matige film eigenlijk.

Op zich een goed verhaal, maar der zitte wel een paar "fouten" in, om ze zo maar te zeggen. En maakt het soms wel irritant om naar te kijken. Daarmee wil ik niet zeggen dat het verhaal niet diepgaand of onmogelijk is, daarvoor kijkt ge niet naar een film als deze. Op zich vind ik de opzet zelf goed. Maar de uitwerking (soms het vechten) is, vooral naar het einde toe, bar slecht.
Neem nu bv die bommen in dat dorp. Als ze gewoon gezegd hadden: laat ons vrij gaan of we blazen dat dorp hun kloten naar de maan dan waren ze perfect kunnen ontsnappen want dan had de regering nooit z'n troepen naar daar gestuurd. Ze hadden mss zelfs nen heli ofzo kunnen eisen. Effe sprintje trekken naar de ontsnap heli en klaar is kees.
Die nucleaire raket is nog veel erger, wrom staat die daar en wat is het achterliggende doel dervan? En waarom slentert die drugsbaron naar zijn extractie punt terwijl iedereen ligt te schieten naar hem i.p.v. der naar te lopen?
Om nog maar te zwijgen over de vecht technieken: die dorpelingen overvallen kerels met wapens - en nee, ze rapen die niet direct op om de andere slechteriken neer te knallen. Eerst nog een robbertje vechten voor we wapens gebruiken. En dan vergeten we nog de voetballers die constant met ballen de slechteriken liggen K.O. te sjotten (behalve dan die in de toren, da vond ik wel lachen: klein Remi Gaillard momentje).

De CGI trekt ook op niets. Eerlijk: de lancering van die raket was toch gewoon te slecht voor woorden. Bijna even slecht als de vogels in Birdemic, maar moest er eigenlijk wel om lachen.
Het einde was ook te lang en overbodig, heb ik gewoon geskipt.

Nu, na al die slechte kritiek geef ik toch nog 3*, hoe kom ik daar bij?

Wel, belangrijkste van al: het verhaal is voor een actie film eigenlijk best dik in orde en kon eigenlijk volledig kloppen. Enkel de details stoorden mij (hard) maar laten we eerlijk zijn: daarvoor kijken we niet naar een actiefilm, kan een extra zijn maar geen min.
Ook: de opening! Die was gewoonweg subliem. prachtige scène in het begin en dan pompende actie en stuntwerk dat direct goed zat. Moest de hele film dit niveau gehouden hebben had ie 4*, mss zelfs 4,5*.
En uiteraard: de gevechten. Als we de vervelende gevechten even vergeten (voetballen? weet ik niets van mijnheer) dan houden we eigenlijk toch wel een paar pareltjes over. Voornamelijk in het begin, maar op het einde ook een paar goede. Vooral als de Deaw gevolgd word. De scène da het precies een FPS is was gewoon smullen en het stuk met de brandende balken was ook best wel vet.

Dus al met al een goede film - als je de ruwe kantjes een beetje negeert.

En zoals al gezegd: de eindcredits zeker checken, de making of is best wel vet (zotte mensen, die stuntmannen/vrouwen)

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Geen verkeerde film. Bij een samenwerking van onder andere Panna Rittikrai en Prachya Pinkaew , waarbij de cast bestaat uit allerlei kampioenen uit verschillende sporten, hoef je geen uitgebreid verhaal te verwachten. Geen echte kennismaking met de karakters, op eigenlijk deels die ene agent na die in de opening van de film nog undercoverwerk verricht.

Vanaf de bestorming van het dorp, komt er lichte variatie in de film. Voornamelijk doordat op dat moment (en de sterke opening) de kogels in het rond vliegen. Vanaf het moment dat de overgebleven inwoners en sporters besluiten om het gevecht aan te gaan met de guerilla's, wordt de nadruk vooral gelegd op hand-tegen-hand gevechten + gebruik maken van de sporten om tegenstanders uit te schakelen. De omschakeling, het terugvechten, zorgt ervoor dat de liefhebber verder non stop actie krijgt tot het einde van de film.

De actiescene's zelf zijn sterk in beeld gebracht, net als de vele stunts die je ook nog eens voorgeschoteld krijgt aan het einde van de film (zoals eerder genoemd in de vorm van een korte making-off), die nogal indrukwekkend zijn overigens.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima aktiefilm waar genoeg in gebeurt, kijkt lekker weg en verveelt geen moment.

gauke

Een opgezwollen film met actie. Al gaat het hier in de eerste plaats om de vechtscènes, het verhaal zonder enige logica (dat werkelijk barstensvol martial arts werk zit), is absurd pijnlijk (te overdreven en eigenlijk getikt). Ik vond Ong Bak uit 2003 prachtig, maar deze productie, doel- en zinloos, kon er in de verste verte niet aan tippen.