T-Force (1994)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Richard Pepin
met Jack Scalia, Evan Lurie en Erin Gray

Terroristen bezetten de Amerikaanse ambassade. Vele gijzelaars worden bruut door hen vermoord. De zaak lijkt verloren en de onschuldige betrokkenen ten dode opgeschreven. Binnen een paar minuten zijn echter alle 30 terroristen dood. 'T-Force' is in actie getreden, een team robots met menselijke trekken die keihard optreden wanneer wetten worden gebroken. Als bij een gevecht onschuldige mensen omkomen, wordt de stekker uit het T-Force-project getrokken. Deze beslissing dwingt de robots om zich tegen de makers en doelstellingen van hun programma te keren en alles op alles te zetten in hun strijd om te overleven.

avatar van stephan73
Hoe is het mogelijk? Na een handvol films te hebben gezien van het duo Richard Pepin en Joseph Merhi, was ik ervan overtuigd dat dit een tweetal incompetente doe-maar-wat regisseurs waren. Hun films, die zich aan de onderkant van de maatschappij afspeelde, waren slecht gefilmd, slecht geacteerd en waren enorm saai.
Maar hier doet Pepin de regie en niet Merhi, dus misschien dat daar het probleem ligt. Misschien is Pepin de goede regisseur van de twee en Merhi een enorme kluns, die beter de screenplays kan schrijven.

T-Force is hun versie van Universal Soldier, en je kan meteen zien dat ze (voor hun doen) een enorm budget hadden om mee te werken. De decors, kostuums, sets en explosies, zien er erg goed uit en ook de kwaliteit van de beelden zijn enorm verbeterd ten opzichte van hun oudere werk.
Het aantrekken van acteurs als Vernon Wells en Jack Scalia, doet ook veel goed en de acteurs die in de T-Force zitten doen het ook goed.

Dat de film tegen het einde iets inzakt, maakt niet meer uit, want het is een enorm lekkere '90s aktiefilm!

Bantavoer
Na twintig jaar maar eens weer naar deze film kijken en man, man, man, wat is dat slecht. En vol met fouten. Eén fout is bv. de leider van de drie heeft linksboven een wond (grijs van metaal). Zodra ze aangevallen worden door de politieagent en maatje, zit dat opeens rechts op zijn hoofd ipv links.
Verder wordt er slecht geacteerd. Alleen Erin Gray speelde aardig. Ze had beter bij Buck Rogers moeten blijven. Special effects is om te janken. Vooral als de leider vecht tegen Cain. Ik sla je, maar je moet wel even daar gaan staan. Vond hem toen niet zo bijster, nu zelfs minder. Categorie: Z-films.

avatar van Gang_Star
Leuk. Een b-actiefilm die op het gebied van actie doet wat het moet doen, en dat is vermaken. En dat vermaak is zonder meer aanwezig. De film komt al lekker vlot op gang wanneer de Amerikaanse ambassade door terroristen wordt overgenomen. Daaropvolgend komt de T-force in actie, die met veel geweld binnendringt. Het is een opening die de toont zet voor de rest van de film. De film verloopt namelijk in een snel tempo waarbij de actiescènes elkaar ook rap opvolgen. Veel kogels en explosies, zwak acteerwerk en een verhaal wat erg veel weg heeft van Universal Soldier. T-Force stelt niet teleur en is voor een b-film een leuk resultaat.