If These Walls Could Talk (1996)

geregisseerd door Cher en Nancy Savoca
met Demi Moore, Sissy Spacek en Cher

In drie verschillende verhalen passeren drie decennia vol emoties en menselijk onvermogen de revue. Drie zelfverzekerde vrouwen staan voor de moeilijkste beslissingen uit hun leven. Het tijdperk is anders, de omstandigheden en motieven ook, maar uiteindelijk telt slechts een finale keuze.

ik wist niet dat cher Tora!Tora!Tora! had geregisseerd

Het is me niet helemaal duidelijk of er nu een film gemaakt is, voor of tegen abortus, of dat het juist aan de kijker wordt overgelaten, die z'n ideeen er meestal al over heeft, en die die mening ook meestal niet laat veranderen door een film. Beetje erg veel bloed op het laatst trouwens, van een zo'n kogel.

avatar van otherfool
Denk dat het idee van de film toch wel is dat vrouwen, als ze al tot een abortie overgaan, dat in een veilige omgeving moeten doen door mensen die daar verstand van hebben. Vooral wat hard-to-watch scenes in het eerste deel, uiteindelijk toch niet de gehele duur boeiend.

2,5*.

veron35
Hobbes schreef:
ik wist niet dat cher Tora!Tora!Tora! had geregisseerd

Heeft ze dan ook niet...

avatar van Erick1985
Prima film, erg interessant en aangrijpend. Goed geregiseerd door Cher, en haar kleine rol is subliem! 3,5

Verreweg de beste rol van Demi Moore tot nu toe. De opening in de jaren 50 met haar als prachtig middelpunt is heel erg aangrijpend. Helaas na de eerste 35 minuten zakt de film een beetje in elkaar & weten de 2 andere verhaallijnen met daarin top actrices als Sissy Spacek, Cher & Anne Heche minder te boeien en te ontroeren. Door Demi's krachtige acteerwerk krijgt de film er een halve ster bij. Jammer dat dit een TV film is want, anders had Demi Moore hiermee zeker een Oscar nominatie in de wacht gesleept.

avatar van missl
3 vrouwen die in andere tijden ongeveer hetzelfde meemaken, het gaat dan vooral om hoe de omgeving hiermee om gaat en ook hoe zij hier zelf mee omgaan. Het zijn 3 korte verhaaltjes, die ik alle 3 heftig vond omdat ze naar mijn idee heel erg binnen die tijd passen.