White Man's Burden (1995)

Verenigde Staten / Frankrijk

geregisseerd door Desmond Nakano
met John Travolta, Harry Belafonte en Kelly Lynch

In een alternatief Amerika, waar de zwarten de sociale bovenklasse vormen, en de blanken de ghetto's in de steden bevolken, is de blanke Louis Pinnock werkzaam in een chocoladefabriek, en een liefhebbende echtgenoot en vader. Wanneer hij een pakketje bezorgt voor de zwarte baas van zijn bedrijf, Thaddeus Thomas, wordt hij aaggezien voor een voyeur. Hierdoor verliest hij zijn baan, wordt hij in elkaar geslagen wordt door agenten en wordt 'ie uit z'n huis gezet. Hij besluit Thomas te ontvoeren, en eist gerechtigheid.

interresant thema wat veel beter uitgewerkt had moeten worden

idd....verhaal had veel beter gekund. toch aardige film hoor dus 3.0

avatar van aSMoDeuS
Het thema is idd. 'leuk'.

Alleen word ik af en toe een beetje moe met dat gezeik van verschillende minderheden! (klinkt fout - weet ik)

Wat ik bedoel:
Hebben we het nu onderhand niet al 9999999x gehoord? Dat gezeur over hoe vrouwen, homo's of etnische minderheden worden onderdrukt?

Zeker in NL is er toch geen sprake van opressie meer?

avatar van DragQueen
De film had een beter uitwerking verdiend in mijn ogen. Want het concept heeft best potentie. Het verhaal steekt dan ook aardig in elkaar, en de rollen in het dagelijks leven worden min of meer omgedraaid. Al ligt het er af en toe wel net iets te dik op. Verder een onderhoudende Drama film, met degelijk acteerwerk van Travolta. 2,5 Ster.

Gewoon een andere setting maar het is ongeveer een nieuwere uitgave van Planet of the Apes (1968) .