Pure Luck (1991)

geregisseerd door Nadia Tass
met Martin Short, Danny Glover en Sheila Kelley

De dochter van een rijke zakenman is verdwenen in Mexico en alle middelen om haar te vinden zijn mislukt. Een psycholoog, wetend dat het meisje enorm veel ongeluk heeft, haalt de zakenman over om een man met ook veel ongeluk haar te laten vinden.

avatar van You_bastard
Franse versie was beter.

Don Gertus
Is er een Franse versie dan?

deze film, is toch echt wel grappig, de hoeveelheid ongeluk die een mens kan hebben, waoow echt veel zeg.

***

vooral toen Short werd gestoken door een bij of wesp weet niet meer welke het was

avatar van SuperSideSwipe
Bagger, echt slecht. Naja teminste vergeleken bij de geweldige Franse versie.

Ik ben erg Hollywood minded, maar het orgineel La Chèvre, is een van de beste buitenlandse films die ik ooit heb gezien. (nou ben ik niet zo van de buitenlandse films, maar heb er evengoed nog wel wat gezien)

Deze is gewoon op alle fronten slechter. Vooral de poging van Short om in de rol van Pierre Richard te kruipen is wel een zeer grote tegenvaller.

Neem het van mij aan, ga het orgineel kijken en laat deze links liggen.

us_raider
Heb maar een paar keer lichtjes kunnen lachen. 2*

G to the J
Tis maar een saaie film..
Zit geen vaart in..
Humor is ook niet echt leuk...

avatar van Chuck Taylor
Heel flauwe film, maar heerlijk voor een zaterdagmiddag na laat wakker worden.

avatar van DeCol
Ik ging deze film kijken met heel weinig verwachtingen en daarom is het ook meegevallen. Al het ongeluk wat hij heeft is toch wel leuk om te zien.

avatar van DragQueen
Een redelijke komedie, met leuke humor hier en daar. vermakelijke rollen van short en glover. leuk om te zien hoeveel pech het personage van short heeft. 2 sterren.

avatar van Spetie
Pure Luck is zeker een film, die zo zijn momenten heeft, maar soms is het allemaal ook behoorlijk flauw en dus ook minder leuk.

Het grootste probleem is het voorspelbare, slappe verhaaltje, wat niet zo heel veel bijzonders te bieden heeft. Qua grappen had het vaak ook nog wel wat scherper gekund. Los van dit alles valt er tussendoor gelukkig ook nog af en toe wel wat te lachen.

Dat komt vooral door Martin Short, die ondanks wat irritante trekjes, toch ook zeker wel een goede komische timing heeft. Daarnaast zijn sommige ongelukjes best leuk verzonnen, en hierdoor is deze Pure Luck nog wel redelijk door te komen.

Al met al is het vaak net wat te matig om echt goed te zijn, maar qua concept kan het met een betere uitwerking zeker wel werken.

avatar van Marvinleeaday
De film doet veel te hard zijn best om leuk te zijn en is dus uitermate flauw.

Een film die ik al heel lang op video heb en ook lang geleden al eens heb gezien. Ik had eigenlijk verwacht dat ik er nu niet veel meer aan zou vinden. Erg flauw en weinig te lachen. Maar daar heb ik me gelukkig toch in vergist. Hij is nog steeds erg leuk.
Verder lees ik hier dat deze film een Amerikaanse remake is van een Franse film. La Chèvre (1981) En nog wel met Gerard Depardieu. Laat het nou toeval zijn dat ik het origineel ook in mijn videocollectie heb. En die heb ik mogelijk nog nooit gezien.
Maar ik heb hem nu opgezocht en uit het stof gehaald en het is dus hoog tijd om die film ook maar eens te gaan bekijken.

Ik heb deze film ooit gezien met broer en schoonzus. Wij vonden dit geweldig! Het verschil in karakters tussen Martin Short en Danny Glover zorgt daar natuurlijk voor, maar met name de scene dat Martin Short wegzakt in drijfzand, in de woestijn, en die blik van hem daarbij, die gedachte daaraan doet me weer schuddebuiken.