Loverboy (2005)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Kevin Bacon
met Kyra Sedgwick, Kevin Bacon en Matt Dillon

Een vrouw, als kind verwaarloosd door haar ouders, wil niets liever dan een kindje krijgen, en wel een hele bijzondere. Hiervoor slaapt ze met meerdere partners en probeert kunstmatige inseminatie, maar het mislukt en ze krijgt een miskraam. Maar dan ontmoet ze een vertegenwoordiger op doorreis en na een tijdje is Paul geboren. De vader is allang weg, maar Paul is het meest dierbare dat moeder ooit heeft gehad. Ze laat hem opgroeien in een droomachtige wereld, beschermd en onder volle aandacht, maar kinderen moeten naar school en krijgen een eigen leven...en dat valt niet zo goed bij zijn moeder.

komt uit op 12 april 2005

Nee komt uit op 12 juli 2005

Hmm.. trekt me niet echt.
Ben benieuwd naar commentaar.

Het lijkt me wel een film om gezien te hebben

Viel me erg tegen, ondanks de veelbelovende cast. Het verhaal had te weinig diepgang en uitwerking, en het raakte me volledig niet...

Een draak van een film, zonde van de goede cast.

Ik vond de film juist veel diepgang hebben. Deze film blijft echt hangen.... Hoe ver kun je gaan in de "liefde" voor een kind. Vandaar een 4,5

gezien. film is zeer saai (geen diep gang)
sandra bullock heeft een kleine rol in deze film
je kan het haar niet aan rekenen voor de flop.

Wat een verschil kan dat soms zijn van mening. Maar ook ik vond hem echt saai. Ik wilde hem eigenlijk afzetten maar dacht okee geef het een poging. Maar helaas werd er niet beter op. Jammer want ik vond juist het verhaallijn wel interresant.

avatar van TheRisingSun
Geen slechte film, maar dat Bacon nog geen topregisseur is, is wel duidelijk. De film is makkelijk uit te kijken, maar echt schokkend is het allemaal niet uitgewerkt.

Sedgwick (Ook Bacon's vrouw meen ik in het echt?) speelt haar rol als obsessieve moeder wél goed. Ook de flashbacks naar Emily's (Sedgwick) jeugd vond ik wel wat toevoegen. Ook wel aardig om te zien is dat Bacon Sedgwick's vader speelt toen ze nog klein was. Ook de rol van Bullock was aardig, al was het niet veel dat ze mocht doen in de film.

Aparte film, die me niet verveeld heeft en ook zeker wel uit te kijken is, maar geen film waar je nog veel over zal nadenken. Aardig tussendoortje.

3 sterren

avatar van nightbreed
In tegenstelling tot velen hier vind ik dit wel een goede film.
Ik vond het ook een aparte film en daar hou ik over het algemeen wel van.
Er zitten ook veel bekende en goede acteurs in deze film.
Mooi om te zien hoe die moeder in haar eigen droomwereld leefde, een wereld waar niets en niemand tussen haar en haar zoon zou komen, ik kreeg de neiging om op te staan en haar een klap in het gezicht te geven en dat betekent dat ze haar rol erg overtuigend speelde.
De rest van de acteurs doen het ook erg goed en overtuigend.
De rollen van de ouders van de moeder zijn ook prachtig neergezet.
Een nogal apart script dus en de regie sluit zich daarbij netjes aan.

Cijfer: 3,5

avatar van thomzi50
Inderdaad, helemaal niet zo'n onaardige film. Erg interessant uitgangspunt, dat helaas niet dusdadanig wordt uigewerkt dat het echt schockeert en blijf hangen. Ook de muziek vond ik een minpunt (gemaakt door een familielid van Bacon), de totaal niet passende gitaren en luchtige deuntjes deden enorm veel van de mogelijke sfeer te niet. Gelukkig speelde de gehele cast wel sterk, ook het jongetje, en zoals gezegd is het uitgangspunt interessant. Daarboven op duurt de film niet zo lang, waardoor het nergens verveelt.
Loverboy is een film geworden waar meer in had gezeten, maar die helemaal niet zo slecht is als men doet vermoeden. 3*

ehuurman schreef:
Ik dacht dat deze Film Heel leuk was om het verhaaltje wat op de achterkant stond. Maar deze film ia waardeloos. Het verhaal slaat nergens op. En weinig diepgang. Ik ben het weleens met ehuurman Deze film raakt je gewoon niet. Zo,n film hoort in de flop 100.

avatar van dulcinea
Mijn mening zal ook weer ns verschillen van de meerderheid hier, verrassend lage score vind ik trouwens
Ik vond de film nergens echt saai, het verhaal was uniek en alles werd heel sfeervol in beeld gebracht. Ik kon ook niet voorspellen wat er ging gebeuren dus voorspelbaar was hij ook al niet.
En ik was toch wel onder de indruk van Kyra Sedgewick, ze is absoluut overtuigend. Voor de rest ook leuk om veel bekende gezichten in kleine rolletjes te zien.
Dat de film diepgang miste vond ik niet echt, ik vond het eigenlijk net goed zoals het was, niet teveel voorgekauwd of tot het oneindige ingaan op bepaalde gebeurtenissen, dan was het een vervelend familiedrama geworden en dat is dit eigenlijk nooit
Ik ben alleen maar positief en zou hem toch aanraden aan mensen die de andere film weten te apprecieren
Zelfs m'n man, die normaal een afkeer heeft van saaie films, heeft deze met interesse gevolgd

avatar van fritsje
Griezelig hoe verstikkende moeder"liefde"werken kan.Hoe gefrustreerd kun je zijn.Aangrijpende film als je gevoelig bent voor psychologische horror.Alle rollen zijn sterk en de acteurs spelen goed ,ook in voor hun doen marginale rolletjes. 4*

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Aardig drama filmpje.. door de korte speelduur nergens echt saai.. verhaal mist naar mijn mening toch iets meer dieptegang.. en vond het ook erg jammer dat sandra bullock geen grote rol heeft gekregen in deze film.. voor de rest redelijk overtuigend geacteerd.. vooral het jongentje kan voorzijn leeftijd al erg goed acteren en heeft zeker talent..
Wat wel jammer was is dat de film net iets meer drama had mogen uitstralen zodat het verhaal wat beter naar voren had gekomen
Al met al een aardig filmpje dus.. zeker geen flop 3,5 sterren(had een 4 gekregen als er iets meer drama in had gezeten.)

avatar van ML Webdesign
Beetje aparte film, moest er echt inkomen, wel goed einde.

avatar van i.Ron S.
Ik vond dat het best wel sterk in elkaar zat.
In het begin is het wat verwarrend of toch niet helemaal duidelijk waar het over gaat maar tegen het einde is dat wel zo.
Nogal zware film vind ik, het gaf mij gemengde gevoelens over het hoofdpersonage. Enkele zaken mochten misschien iets beter uitgewerkt worden maar ik heb me toch geen seconde verveeld of eraan gedacht om hem af te zetten.
Niet zo sterk als the Woodsman maar toch een 3/5.

avatar van missl
gatverdamme, ik heb er een naar gevoel aan over gehouden. die moeder speelt goed, en creapy

ach ja, 3,5 geef ik em

avatar van missl
sorry foutje

avatar van AGE-411
rare film...
Saai zelf. En toch zeer nazinderend.

MovieEter
Redelijk boeiende film die niet helemaal uit de verf uit komt. Met een beter/dieper uitgewerkt verhaal had ik deze film met een * extra beloond.

avatar van notorious_kim
Pfff, ik vind dit een zeer moeilijke film om te beoordelen. Ik heb de pest in zulke moeders, dus het verhaal irriteerde me. Maar het zat wel goed in elkaar, hier en daar zijn er kansen gemist om op iets dieper in te gaan. Ik vond het maar oppervlakkig.

Kyra Sedgwick is een goede actrice. Maar ik had liever Sandra Bullock, die in deze film een bijrol speelt, in de hoofdrol gezien. Ik mistte iets van diepgang in het personage, misschien is het gewoon niet zo diep uitgeschreven geweest, maar toch, ik vond dat Kyra Sedgwick daar dan zelf meer had moeten naar zoeken. De jongen vond ik wel schitterend gespeeld, die had echt zijn rol eigen.

De inbeeldzetting vond ik niet zo schitterend, daar had meer ingezeten. Ook de uitwerking van het scenario vond ik pover, waardoor dat de film over de hele lijn nooit mijn volledige aandacht heeft gekregen.

De overtuigingskracht van de film lag laag, dit is natuurlijk wel een verhaal dat echt kan, er zijn vele moeders geobsedeerd door hun kinderen, maar er ontbrak iets in. Dat is ook de reden waarvoor dat ik na deze film zeg: "pfff, waarom heb ik deze gekocht." Ik blijf erbij, met Sandra Bullock in de hoofdrol zou dit een film zijn die ik regelmatig zou bekijken.
5/10

avatar van soom
Ik ben, denk ik, wel een tikje ouderwets, zo niet preuts te noemen. Dus zoiets intiems als op de mond kussen, dat vind ik voor een moeder en zoon echt niet kunnen.

Verder zal ik echt deze film nog een 2e keer moeten zien om echt tot een goede waardering te komen (of niet). Maar Kyra maakte dat ik met een beetje een wrang gevoel van binnen achterbleef. Voor de rest zijn de bijrollen (Marisa is altijd leuk, maar dat wist ik al) wel aardig. Kleine voldoende, voor nu, maar ik ga echt snel een herziening plannen hiervoor.

avatar van DonOswaldo
Vervelend drama (de romantiek die bij de genre-aanduiding vermeld wordt is er niet á nauwelijks).

Begon nochtans best goed met een leuke vertelwijze (ook het concept van een moeder die verwaarloosd is door haar ouders en daardoor bij haar kind op een extreem tegengestelde manier handelt kan best interessant zijn). Jammer is dat het daarna een ernstig gebrek aan plot-ontwikkelingen vertoont, als je het eerste kwartier hebt gezien heb je praktisch de hele film gezien (op dat stompzinnige einde na dan). Ook mist het momenten waar het (erg) uit de hand loopt. Meer drama in dit drama a.u.b.!

Ook het totaal onsympathieke character van de moeder zorgt dat de film nog meer barst door een gebrek aan character development. Maar het ergste is nog, zo lijkt het, dat ze wel die sympathie voor haar proberen op te wekken.

Zelfs de degelijke cast kan dit geheel niet redden!

Niet best.

Acteur Kevin Bacon is duidelijk geen Ben Affleck, want zijn tweede film als regisseur gaat volledig de mist in. De hele film lang gebeurt steeds hetzelfde, waardoor het lijkt alsof hij zijn vrouw als actrice wou promoten. Om de prent toch enige kracht bij te zetten spelen enkele bekende collega's een gastrolletje, maar meer dan een geforceerde vriendendienst is het niet. Een mooie poging, maar de roeping ligt eerder voor de camera.