Barrio (1998)

Spanje

geregisseerd door Fernando León de Aranoa
met Críspulo Cabezas, Timy Benito en Eloi Yebra

Film over drie jongens die op weg naar volwassenheid in een arme wijk aan de rand van Madrid hun onschuld verliezen. De schoolvrienden Javi, Manu en Rai zitten precies in de fase tussen kind zijn en volwassen worden in.

FisherKing
Dit moet hem maar worden vanavond !

Heerlijk gepuber....

FisherKing
Ja had hem al eerder gezien!!
Goede film; je voelt je weer puber als je de film ziet..Weinig films die dat laten zien.. Zag een vage herinnering naar Crazy Love. Welke andere film behandelt puberjongens ?
Lekkere muziek en de verveling als je boven een autoweg hangt en zegt: de eerste blauwe auto krijg ik later...
herkenbaar Film heeft toch een hoop losgemaakt... dus minimaal 4

avatar van Ralfke
Gewoon een hele gemiddelde (Spaanse) roadmovie. Niets spannends aan en een saaie verhaallijn. Misschien herkenbaar voor veel (ex)pubers, maar geen gegeven om een interessante film over te maken.

prachtig ontroerende film
met goede acteerprestaties van 3 jongens die ze van straat hebben geplukt.
chapeau!

Ralfke schreef:

Niet mee eens. De gevoelige verhaallijn in de film, de problemen met hun families en vooral het extremer worden van een vriend is erg prachtig gedaan. 4.5* nu

sydney
ja, geweldige film en erg goed geacteerd. Je kreeg een erg goed beeld van wat er leeft bij deze jongens in de pubertijd. Verder met de nodige humor gebracht. 4*

Ik zal vandaag of morgen nog wat dieper op de film ingaan, als ik me wat optimaler voel.

Wel aardige film, beetje net als Stand By Me.

avatar van 93.9
ga 'm vanavond bekijken en ik vewacht zowiezo veel van Spaanse films

aardige film!
3sterren

nee, 3 en halve ster moet het zijn

avatar van Martxela
Erg mooie 'coming of age' film zoals dat tegenwoordig heet, ik heb hem al een lange tijd thuis staan en nog steeds 1 van mijn favoriete Spaanse films. Tijdloos.