Animal (2005)

Frankrijk / Portugal / Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Rose Bosch
met Andreas Wilson, Emma Griffiths Malin en Diogo Infante

Europa, de nabije toekomst. Thomas Nielsen is een expert in moleculaire biologie. Zoals vele van zijn ambitieuze collega's gelooft hij dat genetische manipulatie de mens kan verbeteren. Vincent Iparrak, bijgenaamd "De jager", is een charismatische seriemoordenaar die zijn vrouwelijke slachtoffers keelde met een jachtmes. Opgesloten in een ultramoderne gevangenis, wacht hij op zijn terechtstelling. Thomas doet Iparrak een zeer aantrekkelijk aanbod. De wetenschapper zal bewijzen dat Iparraks DNA fouten vertoont. Hiermee kan hij de doodstraf ontlopen. Er is één voorwaarde. De moordenaar moet aan Thomas toestemming verlenen voor een experiment: het inspuiten van een serum dat de genen verandert en de moorddadige impulsen neutraliseert. Maar is de wetenschap in staat om Gods fouten te corrigeren?

is niet deel 2 maar omdat er 2 films het zelfde heten is er bij deze een II achter geplaatst.Dit

lijkt me wel een goed film dus kan nog geen stem geven maar dat komt dan nog wel.

langdradig en ook nog slecht

avatar van Dopke
Jammer.

Ik houd er wel van als science-fiction subtiel in een film wordt verweven. Daarnaast is de film visueel op veel momenten een pareltje. Maar ik irriteerde me te vaak aan het ondermaatse acteerwerk en het doorzichtige filosofische geleuter (dat zich weer ‘subtiel’ uit in het plot). Dan mag het er nog zo aardig uitzien, als de rest niet meewerkt dan zet ik liever iets anders op.

Visueel in ieder geval overtuigend en daarom voor mij genoeg reden om Bosch met een volgende film nog een kans te geven.

avatar van dutchtuga
1* voor de cameravoering. Rest is pretentieuze bagger met ontzettend slecht acteerwerk.

avatar van nightbreed
Interessante ingetogen futuristische thriller.
Eindelijk eens geen bullshit futuristische B-film met slecht acteerwerk en belachelijke gadgets.
De film scoort hier veel te laag omdat mensen denk ik een horror of een aktiefilm met veel overbodige gadgets verwachten...spijtig.

avatar van kinjutsu
nightbreed schreef:
geen bullshit futuristische B-film met slecht acteerwerk

... Het acteerwerk was wel degelijk ver beneden de maat. Ik weet niet met welke ogen jij deze film hebt bekeken maar op mij kwam het ultra geforceerd over. Dat was het ook, het was echt helemaal niet goed. Wat ik denk is dat die hoofdpersoon eigenlijk model is die het maar even probeerde om ook in een film te acteren. Absoluut zonder succes!
Visueel was het wel mooi en verzorgd, maar om die acteer prestaties kon je simpelweg niet heen. Ik verwachte geen horror of actie film met gadgets maar een interessante thriller, ik kwam bedrogen uit.
Daarom ook 1*

avatar van sinterklaas
Was opzich helemaal geen slechte film. Dit is een Franse of Portugese film waar alle acteurs Engels in spreken. Om te beginnen vond ik de settings en de futuristische achtergronden en omgevingen erg mooi gemaakt, met naast die toekomstige plekken ook nog het neutrale ruale gebieden. Verder was het verhaal wel een beetje aan de dunne kant maar het acteerwerk ging wel weer goed. Verder heeft de regiseur ook de film zo gemaakt dat je de meeste dingen zelf mag invullen, dus waneer het zich afspeeld en waar in Europa, terwijl het meer neerkomt op een futuristisch Portugal. Verder ook heel veel filosofie en expirimentele dingen derin waar het blijkbaar ook in de film grotendeels om draait. Vond het verder gewoon een prima SF-verhaaltje. Visueel gewoon een lust voor het oog maar het verhaal is zo plat als een pannekoek.