Meltdown (2006)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Avontuur

geregisseerd door John Murlowski
met Casper Van Dien, Stefanie von Pfetten en Vincent Gale

In een poging zich te beschermen tegen een naderende meteoriet vuren wetenschappers er een nucleair wapen op af. Ze slagen er echter niet in de meteoriet te vernietigen, waardoor deze nu rakelings langs de aarde scheert, en de aarde uit haar baan brengt. Doordat de aarde nu steeds dichter bij de zon komt, beginnen de temperaturen snel te stijgen. Politieagent Tom, zijn vriendin Carly, ex-vriendin Bonnie, dochter Kimberley, haar vriend CJ en Carly's broer Natan, een van de wetenschappers, vluchten samen naar de luchthaven. Ondertussen wordt in de stad geroofd en gemoord. De groep moet afrekenen met de stijgende temperatuur en plunderaars.

Heee.
Dit was toch geschreven door John Dahl, naar een oorspronkelijk script van Carpenter? En zou Ate de Jong het niet ooit regiseren?

avatar van xenne
Wouter schreef:
Heee.
klopt :

IMDb Trivia : Originally written by John Carpenter in the late-'70s, the script lay in limbo until the early 1990s, when it was set to star Dolph Lundgren. Eight days before filming, legal issues between distribution companies caused it to shut down.

ook hier staat er nog iets over : http://www.moviemeter.nl/forum/6/288/

uiteindelijk is't gewoon een TV-film geworden

rambamboully
!Afrader!

Vreemd dat er niet bij staat dan het een komedie is.... Ik snap niet hoe iemand zo'n slechte film kan maken!! En al hele maal niet dat iemand hier serieus naar kan kijken. met de technologiën van tegen van tegen woordig moet toch wel iets veel beters gemaakt kunnen worden, het doet mij aan een film uit de jaren tachtig. En dan ook het verhaal.... veel dingen zijn onrealistisch en zinloos.

Om het even kort samen te vatten: je lacht je kapot om alle blunders die er gemaakt worden door de makers (naar mijn mening is dat onbedoeld), kort om een grote afrader!!!