Ice Princess (2005)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Drama

geregisseerd door Tim Fywell
met Michelle Trachtenberg, Kim Cattrall en Joan Cusack

Casey Howard (Michelle Trachtenberg) is niet de mooiste schaatsster van het ijs, maar met behulp van haar coach, ouders en de berijder van de boenmachine kan niets haar stoppen in het bereiken van haar droom: ze wil kampioen figuurschaatsen worden.

avatar van notorious_kim
dit is echt een filmpje waavan ik heb genoten. Michelle Trachtenberg speelt hier echt haar rol goed.

avatar van Die Hard,Willis
Soms moet je je opofferen en een film kijken die je anders nooit zou hebben gekeken. Daar is deze film bij mij een voorbeeld van. Dat het vaak niet goed uitloopt hoef ik er dan ook niet bij te zeggen.

avatar van Brunetti
Leuk origineel verhaal. Ook best goed geacteerd.

leuke film

avatar van NXter
Echt een heerlijke film, heb het gevoel dat ik deze nog wel vaker ga kijken. Lekker voor tussendoor.

avatar van Mavoe
Opzich leuk filmpje, maar veel te voorspelbaar allemaal.

Leuke film, heb deze film al zeker 4x gekeken. De pakjes, de muziek en de onschuldige Michelle zijn leuk om naar te kijken/luisteren. Ze is wel goed gecast voor haar rol. Ze komt echt over als een meisje wat nooit iets verkeerd doet en niet op komt voor haar zelf. En 1x in haar leven wil ze iets graag en leert ze ervoor te vechten.
Voor de rest natuurlijk niet origineel, maar wel leuk.
Een film met een doodsimpel verhaal: volg je dromen en laat ze uitkomen.

avatar van Katharina
Film die me echt niet wist te boeien. Vond het echt een saaie film. Had er veel meer van verwacht!

G to the J
Wat een slappe film.. AHH
Maar was is hayden panettiere een mooi meisje.. =D

avatar van DonOswaldo
ondanks dat ik weinig met schaatsen heb, heb ik me heerlijk vermaakt. alhoewel ik daarentegen wel weer iets met die mooie pakjes heb

ik verwachtte een kinderlijk filmpje, maar dat pakte anders uit, en deze film is ook makkelijk te verteren als je wat ouder bent.

Michelle Trachtenberg is uitermate geschikt voor de rol en speelt het dan ook heel goed. Ook Hayden Panettiere was totaal niet mis, en gelukkig bleek ze na het begin toch vriendelijk te zijn, want ik zou me niet kunnen ergeren aan die mooie schattige meid. De 'sex and the city' girl Kim Cattrall deed het ook aardig.

Het verhaal is boeiender dan uit deze beschrijving zou blijken, en het is leuk uitgewerkt.

kortom een erg leuk feel-good filmpje, die al bekijkenswaardig is voor de schitterende Hayden Panettiere

5 sterren, want dit was film waardoor ik nu 4 jaar een super grote fan van Hayden Panettiere ben

knap feel good filmpje

12 in een dozijn film

avatar van rep_robert
Poefff mierzoete disney komedie, geen idee waarom ik dit op tv heb gekeken.
Het bevat alle elementen voor een gezellige zoete avond vol voorspelbaarheden. Je krijgt alle wijze lesjes voorgeschoteld en alles eindigt precies zoals je wilt.
Blijf het trouwens wel verbazingwekkend dat er in Hollywood films altijd fanatieke supporters op de tribune zitten met bellen, toeters en spandoeken etc. Zo ook deze film, die-hard supporters bij kunstschaatsen, het blijft verbazingwekkend

Wat wel positief is aan deze film is de cast, het plezier straalt er wel van uit en iedereen haalt wel een aandoenlijk niveau. Trachtenberg is ideaal voor een rol als dit en Panetierre is ook een acteertalentje in mijn ogen, ze heeft dr looks ook nog is meezitten.
Cattral en Cusack zijn ook leuk in hun rol, al zit het script wat minder mee voor hun soms.

Ice Princess is echt een typische film uit de Disney stal, vol zoete speeches en een happy end. De cast redt de film van de ondergang en maakt het nog enigzins aandoenlijk om het uit te kijken. Al moet ik wel zeggen dat ik dit soort films voor de meisjes voorlopig wel ga vermijden.

2*(blijf wel mild voor de beoordeling want deze film hoort duidelijk niet in de categorie films die ik zou moeten zien)

avatar van Scorpio11
Sjoukje Dijkstra was beter.

Een girly film die ik nog wel te pruimen vond

Goede film. erg leuk. alleen zitten er een paar domme cliché stukken in en dat vind ik wat minder. Verhaal is goed. Heel goed gespeeld door Michelle Trachtenberg en Hayden Panettiere speelde ook goed.

avatar van skullcandygirl94
komt er een tweede film hier van?

avatar van juliegirlxoxo
Leuke film!,niet meer of minder aan te te voegen

avatar van TimZor
gewoon leuk luchtig disney filmpje met wel een erg goede Michelle. Voor de rest weinig toe te voegen. Als je er van houdt (en niet te veel verwacht is dit zeker leuk kijken. van mij een voldoende.

Zoetsappige disneyfilm, wel vermakelijk en lekker tempo. Lekker filmpje voor een doordeweekse avond...

avatar van m1701
Leuke film
Acteerwerk ook aangenaam.
Niet bijster origineel verhaal, maar het keek lekker weg
Cattrall en Cusack deden het ook erg leuk

Leuk voor een x

Een echte meidenfilm uit de Disney collectie. Het verhaaltje is natuurlijk hartstikke voorspelbaar, maar dat maakt eigenlijk niet zo veel uit. Best aardig als tussendoortje.