Believe in Me (2006)

1 stem

geregisseerd door Robert Collector
met Jeffrey Donovan, Samantha Mathis en Bruce Dern

Een baskeltbalcoach reist naar Oklahoma om zich daar te vestigen en het plaatselijke basketbalteam te coachen. Door omstandigheden krijgt hij echter de beschikking over een damesteam met alle gevolgen van dien.

oja, NOG een sportfilm uit hollywood.... blech aan mij niet besteed

avatar van FlorisV
Sympathiek filmpje maar strikt voor de liefhebbers van basketball en dan nog niet meer dan redelijk. Het begint nog best leuk maar zakt snel in. Dat het erg voorspelbaar is stoort me niet zo, dat weet je als je aan een sportfilm begint. Maar er zijn een aantal dingen waar de film erg makkelijk overheenstapt. Bijvoorbeeld het relatieve gebrek aan belangstelling voor vrouwenbasketball (we zien volle hallen, maar in het echt zie je aardig wat lege stoelen) maar ook ontbreekt er conflict. Normaal gesproken zie je een behoorlijke strijd van zo'n coach om een krukkenteam fatsoenlijk te laten spelen maar de film gaat met zeven mijlslaarzen richting de top. De beste man (het is gebaseerd op echte gebeurtenissen) lijkt het toch wel makkelijk te hebben met al die brave, hardwerkende meiden die in no time als een dream team spelen. Er komt op een gegeven moment ook nog een superspeler bij die uit het niets komt vallen.

Als het gaat om een sportfilm aantrekkelijk en spannend in beeld brengen is het ook een wat karige film. Je ziet wel echt basketball met screens en fastbreaks. De meiden leer je ook niet kennen. Ik had graag meer gezien van die meid uit Welcome To The Dollhouse, Heather Matarazzo.

Verder is die midcourt driepunter op het einde wel erg overdreven. Dat zie je Magic Johnson doen maar niet een gemiddelde boerentrien.

avatar van FlorisV
aerogp1 schreef:
oja, NOG een sportfilm uit hollywood.... blech aan mij niet besteed

Was het maar Hollywood...dit was toch echt duidelijk een tv-filmpje met een minimaal budget hoor. Het is misschien ook te moeilijk om vrouwenbasketball echt te laten knallen zoals de NBA dat doet met alley-oops en slam dunks. Maar Love and Basketball was toch leuker en liet ook chick basketball zien.

avatar van missl
Vals sentiment en erg voorspelbaar.