• 11.278 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Margaret Whitton

Met onder meer: Rachel Nichols, Jackson Hurst en Anjanette Comer

Gesproken taal: Engels

Plot A Bird of the Air

Lyman is een eenling die vaak nachtdiensten draait. Een wees omdat zijn ouders zijn omgekomen bij een auto-ongeluk toen hij vier jaar oud was. Hij kent alleen zijn achternaam en hij heeft het raden naar zijn exacte geboortejaar. Plots vliegt er een groene papegaai in zijn trailer die begint te praten: “Zwijg! Ik ben een adelaar”. Lyman raakt geobsedeerd door de zoektocht naar de eigenaar, die hem uiteindelijk naar Fiona zal leiden. Zij heeft al een tijdje een oogje op Lyman en besluit hem te helpen bij zijn zoektocht, of hij dat nou wil of niet. Samen zoeken ze naar de eigenaar van de papegaai en gaandeweg ontrafelt Fiona de mysteries rondom het verleden van Lyman. Maar als zij met hem meegaat tijdens één van zijn nachtdiensten is ze getuige van een realiteit die intenser blijkt te zijn dan de romantische versie die ze eigenlijk met hem voor ogen had ….

kappeuter (crew films)

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Nee ik geloof niet dat ik hier echt voor warm loop!

avatar van tal1b

tal1b

geinig filmpje

stinissen (crew films & series)

Aangename kleine ingetogen film die de aandacht goed weet vast te houden ook het einde van de film is verrassend en verfrissend.

avatar van opa-ben

opa-ben

een pakkende film, ik heb er van genoten. soms heel komisch en soms ook echt drama.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Niet heel slecht maar ook niet heel goed. Het acteerwerk is wel okee maar het verhaal is vrij matig. Het idee is leuk, dat zoeken naar het verleden van de papegaai, maar eigenlijk valt het wel tegen en draait het op niets uit. Blijft over, een romantisch verhaal dat eigenlijk niet zo heel romantisch is. Ik voel de chemie niet zo tussen de twee. Geen bijzondere film dus. 2,5 ster

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Een mooie romantische dramafilm onder leiding van Margaret Whitton.

Het verhaal gaat grotendeels om Lyman en een papegaai die beiden veel gemeen hebben. Rachel Nichols speelt haar rol heel overtuigend als de vlot gebabbelde Fiona die zich grotendeels in de geschiedenis van Lyman verdiept. Haar blonde haarkleur maakt plaats voor een metamorfose, omdat we haar misschien wel beter kennen uit de film P2 (2007).

Onderhoudend en absoluut niet saai.

3,0 *

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Over het algemeen een leuke film, wat mij betreft. Ik vond het niet gelijk goed. Ik vond het karakter van Fiona nogal overdreven, maar toen ik langer naar de film keek, vond ik haar wel innemend. Ik moest er even aan wennen denk ik. Lyman is heel rustig en hij praat weinig, dus dat zorgt voor balans. Het verhaal rondom de papegaai vind ik origineel bedacht. Wel jammer dat het uiteindelijk doodloopt, al vind ik dat ook niet per se erg. In het echte leven vind je ook niet altijd op alles een antwoord. Het liefdesverhaal vind ik oké. Niet heel bijzonder. Op het acteerwerk heb ik niets aan te merken, en leuke dieren. Een voldoende. 3*

avatar van K. V.

K. V.

Deze lag hier al een tijdje en dus ook maar eens bekeken. Geen verwachtingen, maar ben positief verrast. Een mooie zoektocht naar de eigenaar van de papegaai. Verder ook nog wat romantiek, zonder dat het klef werd.

De cast deed het prima en het verhaal verveelde niet.

Heb me er prima mee vermaakt.