Fred Claus (2007)

Komedie / Familie

geregisseerd door David Dobkin
met Vince Vaughn, Paul Giamatti en Kevin Spacey

Natuurlijk kent iedereen Santa Claus (Paul Giamatti), maar niemand kent zijn verbitterde, oudere broer Fred (Vince Vaughn). De twee broers zijn elkaars tegenpolen en juist het feit dat zijn jongere broertje zo geliefd is, is Fred een doorn in het oog. Er ontstaat dan ook een groot probleem wanneer Fred gedwongen wordt om eveneens naar de Noordpool te verhuizen.

avatar van catweasel
Verhaal lijkt mij nogal flauw. Het project zelf is echter weer wat interessanter. Kathy Bates en volgens imdb mogelijk de deelname van Judi Dench!

avatar van IcU
IcU
De teaser was enorm grappig. Ik kijk er wel naar uit...

avatar van thomzi50
Ik ook, zeker ook wegens de kast: Kathy Bates, Paul Giamatti, Kevin Spacey..

avatar van Materny
Poster alvast 0*.
Lijkt me zware bagger.

lijkt me erg leuk zal een reactie geven als ik heb heb (gezien)
hohoho

broer van bill clinton en rocky hebben het ook zwaar...:(
leuke feelgoodmovie voor kerst..

ziet er goed uit !

Annaa
Materny schreef:
Poster alvast 0*.
Lijkt me zware bagger.

Kijk nu eerst de film en oordeel dan.
En poster alvast 0 ,Jezus hoe kom je er op!.

avatar van hannes64
Jazeker, hoe kom je d`r op.....
Maar even over de film.
Zit goed in elkaar...lag bijna ieder moment dat Vaughn in beeld kwam in een deuk.( Grappige man met z`n snelle babbel )
Verder van de rest een leuke feelgood - kerstfilm .

avatar van Anjin
wat een zeperd van een film...
Gewoon te slecht voor woorden

Anjin schreef:
wat een zeperd van een film...
Gewoon te slecht voor woorden

wat is er dan zo slecht aan zou dit graag even weten

En poster alvast 0 ,Jezus hoe kom je er op!.[/quote]

groot gelijk maar het is wel wat bent u dom en niet is u dom

avatar van Anjin

wat is er dan zo slecht aan zou dit graag even weten

het verhaal is gewoon bagger,zit nog niet eens een lachwekkend stukje in..

avatar van martinovitch
oke merci dan ga ik deze al zeker niet in de bioscoop kijken

avatar van PKlijnstra
Hij draait helaas, woensdag nog niet in pathe groningen.

Ik neem hem zeker wel mee, kerstfilms zijn altijd leuk om te bekijken, en ook de acteurs zijn niet "onbekend".

Kijk nu eerst de film en oordeel dan.
En poster alvast 0 ,Jezus hoe kom je er op!.

groot gelijk maar het is wel wat bent u dom en niet is u dom[/quote]

Als we dan toch gaan beginnen, dan mis ik hier ook een paar hoofdletters, en komma's.

avatar van ArcovandenBroek
Leuke film, lekker simpel verhaal maar vrolijk en leuk geacteerd. De zaal was vanmiddag behoorlijk leeg, niet verwacht rond de kerst. Het stukje met de broers bij elkaar, was legendarisch en erg tof verzonnen!

avatar van deLeeuw
groot gelijk maar het is wel wat bent u dom en niet is u dom

komedie? viel niks te lachen
film was opzich wel leuk wegkijken maar heb maar een paar keer beetje kunnen lachen

avatar van Friday the 13 th
Nog nooit van deze film gehoord. Precies weinig publiciteit gemaakt over deze Vince Vaungh film.

Lijkt me nogtans een gezellige kerstfilm.

avatar van mcdaktari
ach het lijkt me gewoon een leuke kerst film, ik ga hem in ieder geval kijken, ben hem nu aan het downloaden. het hoeft toch niet altijd actie of horror te zijn.

avatar van Jan met de pet
Leuke gezellige kerstfilm, niet meer en niet minder : 3

avatar van ken1976
Jan met de pet schreef:
Leuke gezellige kerstfilm, niet meer en niet minder : 3

Hierbij sluit ik me volledig bij aan en heb er niets aan toe te voegen!! 3 sterren voor Vince Vaughn !!!!!

avatar van GGG
GGG
Helemaal geweldig waarbij Vince Vaughn en Paul Giamatti allebij wel hun beste rol spelen tot nu toe. Vooral de vleugen humor qua taal en situaties zijn echt geweldig voor een kerstfilm. Eerst dachten we een zoetsappige film te hebben maar niets was minder waar. Een aanrader voor jong en oud (en alles wat daar tussen zit...).

avatar van IcU
IcU
Tegenvallertje. Leuke bijrol van Spacey en stomme tekenfilm geluidjes tijdens scenes met wat meer actie. Ik zal hem nog eens herbekijken rond kersttijd, misschien dat hij dan wel aanslaat. Voor nu: 2½*

Ik vond het een leuke film het is weer eens een ander verhaal. Dit verhaal heb ik nog nooit gezien en dat maakt de film leuk en onvoorspelbaar (behalve het einde natuurlijk). Ik kon er wel om lachen af en toe en vond het origineel en goed geacteerd.

Aanrader om met kerst met de familie te kijken.

Wat een bagger film was dit zeg niet kijken dus.

avatar van RickZ
Komedie over de broer van de kerstman vrij standaard alleen de dansscene (na ong 30 min) is werkelijk super, de rest dus niet

avatar van lagaiske
Deze film behoord tot de middelmatige kerstfilms.
Verre van geniaal maar zeker niet slecht.

avatar van AceRed
Erg leuk en vermakelijk, prima kerstfilm!