It's a Boy Girl Thing (2006)

Canada / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Nick Hurran
met Samaire Armstrong, Kevin Zegers en Sherry Miller

Woody Deane en Nell Bedworth zijn buren en vijanden van elkaar. Op een dag worden ze wakker in elkaars lichaam! Nadat ze zijn bijgekomen van dit vreemde incident, hebben ze nog maar één doel: het verpesten van elkaars reputatie!

avatar van skullcandygirl94
leuke humor. wel voorspelbaar...niks nieuws dus. maar die actrice lijkt soms een beetje op keira knightley

avatar van Elineloves
Geen origineel werkje, maar wel een heel leuk! We hebben natuurlijk al vaker gezien dat mensen van lichaam verwisselen, en ook dat mensen die elkaar niet kunnen uitstaan elkaar plots toch wel erg leuk vinden... maar de manier waarop het in It's a Boy Girl Thing aangepakt wordt is verfrissend! Leuke cast, vooral Kevin Zegers is een snoepje natuurlijk. Je ziet de standaard problemen voorbij komen waar tieners mee zitten, en ook dit is op een leuke manier neergezet. Voor mij absoluut een van de betere komedies, waar ik meer dan een keer een grote glimlach van op mijn gezicht kreeg.

avatar van mikey
Als ik een dagje een meisje kon zijn dan zou ik met mijn vriendinnen naar Sex in the City gaan kijken en ons vergelijken met de karakters: ooh jij bent die en ik ben die...oooh... hihihi

avatar van gratjema
Voor mij toch 3 sterren... voorspelbaar maar ik heb wel kunnen lachen!

avatar van centurion81
Cliché maar ontstijgt net het niveau wegzappen, 2*

avatar van Akkiej
Gewoon leuk om even te kijken met een paar vrienden, zo nu en dan eens lachen om een paar goeduitgevallen grappen, maar meer is het ook niet. Simpel wegkijkertje, iets te simpel.

avatar van gizmo_o
Meegekeken met mijn vriendin, allemaal erg voorspelbaar (het concept is immers niet nieuw), maar ik heb wel met enige regelmaat gelachen en het acteren was niet onaardig.
Al met al een 6,5, maar aangezien dit zich niet laat vertalen in sterren, geef ik maar 3*, want voor een 7 was het niet goed genoeg.

avatar van DVD-T
Freaky Friday uit '76 blijft toch de leukste. Een beetje een clichérijke film die vooral veel emotie door veel gejank en gedoe wil losmaken. Dat lukt niet echt. Af en toe een aardig momentje maar verder niet heel bijzonder. Vooral Zegers stond me erg tegen. o% uitstraling. Het meisje deed het wel aardig, maar de rest van de cast doet het ondermaats.

avatar van TragieStar.*
Wilde de film al een tijdje bekijken, maar het kwam er maar steeds niet van. Dus vandaag eindelijk bekeken, en ben eigenlijk dol enthousiast.
Het had een matige opening en dat bleef een tijdje hangen maar na 10 minuten zat ik echt in de film en werd het lachen geblazen. Toen werd het acteerwerk toch iets beter, en het verhaal werd dieper uitgediept. Kevin Zegers is zeker een lekkerding, en vond hem eigenlijk een beetje op Zac Efron lijken . Ook Samaire Armstrong ken ik eigenlijk niet maar deze rol past gewoon bij haar. Ze deed het dan ook beter dan goed, afgezien op het begin.

Het verhaal stelt natuurlijk niks voor he, dat kennen we allemaal al van onder andere Freaky Friday die ik toch wel iets beter vind. Maar dat neemt niet af dat dit een gewoon een goede film is. Het kijkt lekker weg, en binnen no time heb je de eindbestemming behaald.
Vond het toch leuk dat ze elkaar haten, en elkaar belachelijk proberen te maken en voorschut te zetten als ze in elkaars lichaam zitten. En daarna toch meer begrip voor elkaar krijgen, en eigenlijk gaan samenwerken. Het eindigt dan ook weer met een voorspelbare happy end maar dat is alleen maar leuk.

Eigelijk presenteert iedereen onder de maat, behalve 2 hoofdrolspelers dan. De poster doet een beetje aan als een B-film maar dat valt allemaal wel mee.
Heb erg genoten, en zou de film zo nog een keer kunnen kijken. Alleen dan wel over een tijdje

avatar van Elineloves
Leuk stukkie TragieStar*! Blij dat ie beviel!

avatar van TragieStar.*
Dankje wel !

avatar van lotteke_ik
Af en toe ergerde ik me echt aan de slechte acteer prestaties.

avatar van juliegirlxoxo
Heb me echt wel rot gelachen,de intro met de getekende mannetjes met de boom vond ik al erg leuk in het begin.Enkel jammer dat het zo voorspebaar was en dat sommige stukken zich iets te veel bleven herhalen.
Kevin speelde trouwens heel goed het meisje in zich ookal waren de huilbuien er soms wat over toch vond ik het kapot lachen Samaire doet het als jongen iets minder,maar ze kan het wel.

avatar van ILDIB
Film zoveel met een wisseling. Heel erg beperkt en heel stereotyp. Boeit voor geen drol.

Dick2008
Dat zo'n film het nog zo goed doet hier op de site. Eigenlijk toch hartstikke ouderwets concept. Nu kan ik dit soort films meestal wel waarderen en hou ik niet van die hoofdpijndrama's, maar ik ben toch best verbaasd dat ze nog steeds zulke films weten te maken. De film zit gewoon op het niveau van een familiefilm.

Het leek me eigenlijk niks en de poster/dvd cover sprak me nou ook niet bepaald aan. Ik heb deze dan ook op de gok bekeken, maar hij is grotendeels toch erg meegevallen. De meeste grappen zitten in de eerste helft en levert veel grappige momenten op waarna het geheel verzandt en ook te serieus wordt. Ze hadden beter wat later over kunnen gaan op het eigenlijke verhaal of de film korter moeten maken. Kevin Zegers doet het wat beter dan Samaire Armstrong, maar die is ook te tenger gebouwd. Eigenlijk zijn geen van beide al te overtuigend. De film kijkt trouwens best wel moeilijk vanwege de omgekeerde rollen, dit dus anders als bijvoorbeeld travestietenhumor zoals in Some like it hot. Maar alle minpunten zij vergeven omdat ze richting het einde toch nog een klassieke cliché-draai aan het verhaal weten te geven. Armstrong is trouwens wel een stuk mooier dan ik aanvankelijk vermoedde. 4.0.

avatar van AlineLawine
Het concept van twee personages die wisselen van lichaam en daardoor allerlei wijze lessen over zowel zichzelf als de ander leren, is zo langzamerhand niet bijster origineel meer in de filmbusiness. Tel daarbij op dat It's a Boy Girl Thing zich afspeelt op een Amerikaanse high school, met alle stereotype personages die daar blijkbaar onlosmakelijk aan zijn verbonden, en je krijgt een film die op sommige momenten van de clichés aan elkaar hangt.

Het acteerwerk van de hoofdrolspelers liet af en toe te wensen over. Af en toe waren ze vreselijk aan het overacten om maar te tonen dat ze een meisje-in-een-jongen of andersom waren. Op andere momenten leken ze zich er juist niet van bewust te zijn dat ze in werkelijkheid iemand van het andere geslacht moesten spelen. De film had zoveel leuker kunnen zijn als het acteerwerk beter was geweest - maar oké, goede acterus zijn vermoedelijk niet besteed aan dit soort puberale niemandalletjes.

Verder kijkt de film makkelijk weg en is in vlagen zelfs grappig. Zolang je niet met hooggespannen verwachtingen aan deze film begint, kan hij best vermakelijk zijn.

avatar van Fran
Dit is een verhaal die al zoveel keren eerder is aangepakt in films, namelijk het verwisselen van lichaam. Toch kan ik wel waarderen dat ze er bij deze film toch een andere twist aan weten te geven. Ik kan me geen film herinneren waarbij een jongen en een meisje van lichaam verwisselden.

Het acteerwerk vind ik heel moeilijk om te beoordelen. Soms vond ik vooral het meisje erg goed omdat ze toch van ongelofelijke tut naar een beetje ordinaire jongensachtige meid verandert. Dit vond ik wel heel goed gedaan. Maar soms vond ik haar als tutje ook erg nep overkomen. Bij de jongen had ik precies hetzelfde. Als hij zichzelf was vond ik hem ook neppig maar als meisjesachtige jongen vond ik hem wel weer heel goed.

Verder heeft het verhaal weinig te bieden, kwam de humor totaal niet uit de verf want ik heb nergens echt om kunnen lachen en ook het einde is heel cliche. Maar slecht is de film ook weer niet.

avatar van daxclusive
Leuke romkom... Ben niet echt een mega fan van dit soort films, en vaak vallen ze totaal niet in de smaak. Toch doet deze film het prima, ik vond hem leuk. 5.0*

avatar van Stijn89
Leuke film, verhaal wel vergelijkbaar met Freaky Friday.
De hoofdrolspelers waren goed gekozen, Kevin is leuk om naar te kijken en Samaire ken ik nog als leuke Anna uit The OC.

avatar van cantforgetyou
Leuke film. Alle clichés komen voorbij. Maar totaal niet storend. Vaak juist heel grappig.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Goh wat een matige film dit. Ik vond die film met Lindsay Lohan bij herkijken ook niet meer leuk, maar dat is bij deze film niet anders. Plat en ordinair. Aardig voor een keer, meer niet. 3.0

Alleraardigst niemendalletje. Goed te doen ondanks de vele clichés (natuurlijk is de koningin van het bal een bitch, want dat is ALTIJD zo). Beter dan zijn talrijke soortgenoten dankzij het toch wel verfrissende spel van de twee protagonisten. Geen topper, maar best vermakelijk als tussendoortje.

avatar van Miszmi
Voorspelbaar, concept is alles behalve vernieuwend, bomvol clichés en toch heb ik heerlijk genoten van deze film! De chemie tussen Armstrong en Zegers vond ik om te genieten, maar ook het moment dat ze van lichaam verwisselden, ze konden zich uitstekend in elkaar inleven. Nagenoeg perfect gespeeld van beide. Gelukkig werd er niet al teveel focus gelegd op dat vreemde beeld, slechts drie keer, bij noodzaak, is deze te zien geweest.

Al met al kom ik uit op 3,5*, maar ik had al een zwak voor Kevin Zegers in Gossip Girl, welke hier wederom terugkeerde: 0,5* extra.

avatar van Daan258
Nehh,
Het verhaal hebben we nou al zo vaak gezien dat ik het allemaal niet zo boeiend meer vond. De enige vergelijkbare film die voor mij wel aardig was om naar te kijken is Freaky Friday.
Helaas heb ik me met dit filmpje niet zo kunnen vermaken.

avatar van n00r
Inderdaad voorspelbaar maar wel gewoon leuk!

Matige film waarin een buurjongen en buurmeisje elkaar niet kunnen uitstaan. Niet bepaald het meest originele concept (je zou de body swap movies zelfs een genre op zich kunnen noemen). Clichématige personages en een voorspelbaar verloop. Echt grappig wordt het ook niet. Wel een aantal vermakelijke momenten en de twee hoofdrolspelers spelen hun tegenovergestelde sekse wel leuk.

avatar van Mercurio
Wat een niveau. Deze film krijgt 4 en 5 sterren? Is dit hier de twilight zone?