Camille (2007)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Gregory Mackenzie
met Sienna Miller, James Franco en David Carradine

Een verliefd stel vertrekt naar de Niagara Falls. Hoewel ze beide weten dat de verschillen tussen hen enorm zijn, kan niets hun tegen houden. De liefde overwint alles denkt Camille (Sienna Miller), die niet door heeft dat haar nieuwe man (James Franco) haar slechts wil gebruiken.

avatar van Esteban
Iemand een idee hoe het gesteld is met deze film? Her en der heb ik al beelden van opnames gezien en de film zou reeds klaar zijn. Helaas, na lange tijd nog steeds geen trailer of dergelijke.

mwoeb
Om een heel laat antwoord te geven, ik zag dat ie op het internet gelekt is, moest je 't nog niet gezien hebben.

avatar van Esteban
De trailer bedoel je? Inderdaad, er is nu ook 'n poster en website. Blijkbaar hebben 'Pineapple Express' en 'Milk' de meer kleinere films met Franco een stevige duw in de rug gegeven.

mwoeb
Neen, de film is rond 14 januari op het net gelekt.

avatar van Esteban
Ah, maar daar doe ik niet aan mee.

avatar van K. V.
Wie eens een speciale roadmovie/romantische film wil zien, is hier aan het goeie adres. Het verhaal begint redelijk gewoon, maar na een half uurtje is er een wending in het verhaal en is het verhaal opeens niet meer zo normaal, maar daarom niet minder goed. Verder zat de speelduur goed, niet te lang en niet te kort en het einde vond 'k ook erg geslaagd, ondanks dat het wel wat voorspelbaar was.
De cast kon me ook wel bekoren en waren goed gekozen. Sienna Miller en James Franco speelden de hoofdrollen er er waren dan nog kleinere rollen voor David Carradine en Ed Lauter. Ook de muziek vond 'k wel passend bij de film.
Niet meteen de bekendste film, maar daarom niet minder waard om te bekijken, 'k vond het wel een aanrader.

avatar van Zwolle84
'Tiger, I had a great honeymoon'

Na Women in Trouble (2009) en Elektra Luxx (2010) is Camille de derde blinde aanschaf uit de Duitse uitverkoop deze week die erg leuk uitvalt. Vooraf had ik geen idee waar het over zou gaan en dat is achteraf maar goed ook, want Gregory Mackenzie zet je met zijn debuutfilm steeds weer op het verkeerde been.

Het begint allemaal al wat onwennig, op een goede manier. Een bruiloft waarbij de bruidegom vooral hoopt dat zijn vrouw ein-de-lijk eens haar muil houdt en aarzelend zijn ja-woord geeft, lijkt oorspronkelijk te ontaarden in een honeymoon op motor met zijspan waarbij huwelijkse perikelen op een zwart-komische manier centraal staan.

En dan opeens: bam, motorongeluk, bruid verongelukt maar toch nog soort van levend. Terwijl Camille beetje bij beetje letterlijk wegrot en uit elkaar valt, begint Silias cru genoeg alsnog gevoelens te krijgen voor zijn opeens niet meer zo verse bruid. Het leidt tot een vreemdsoortig sprookje met bont geverfde paarden, een heerlijke rol van de slissende David 'Kill Bill' Carradine en veel mooie, frisse beelden. Camille laat zich dan ook moeilijk met andere films vergelijken, maar als ik er toch één moet noemen: The Lovely Bones (2009).

Er zijn echter ook minpunten. Zo sleept de film regelmatig wat, ondanks dat hij krap anderhalf uur duurt. Vooral het hele politieachtervolgingsverhaaltje wist me nauwelijks te boeien. Daarnaast zijn de dialogen soms wat cheesy voor zo'n voor de rest redelijk gewaagd filmpje. Niet heel storend, want je hebt genoeg visuele pracht, fijne (zwarte) humor en de natuurlijke chemistry van Miller en Franco om je aan vast te houden.

Kortom, lekker luchtig, eigenzinnig filmpje dat geen échte hoogvlieger wil worden, maar toch erg fijn wegkijkt.

avatar van DVD-T
Heerlijk fris filmpje.

Camille is echt zo'n film die het beste werkt als je van te voren geen enkel idee hebt waar het over gaat. Dan werkt de film, en vooral de verrassing het beste. Camille is een roadmovie. Maar niet een allerdaagse roadmovie. Wel bevat het enkele elementen die je in meerdere films in dit genre tegenkomt. Ontmoetingen met veel kleurrijke figuren, knotsgekke situaties, mooie locaties en best veel zwarte humor. Toch zit de film ook vol met mooie kleine momenten. Vooral die scenes naar het einde toe zijn erg mooi.

Franco en Miller zijn een genot om naar te kijken. Wat een geweldige chemie hebben ze samen. Ook Carradine en Glenn zijn behoorlijk op dreef.

Visueel toch best fijn. Erg kleurrijk en af en toe komen er best mooie shots voorbij. Mancina's score is erg meeslepend. Af en toe misschien wat oversentimenteel, maar past perfect bij de film.

Camille is absoluut geen perfecte film. Er gaat ook heel wat niet goed, maar staat nergens in de weg van de fun die de film te bieden heeft. ja, erg lief klein filmpje.

Met dank aan Zwolle84 voor de tip.