Deal (2008)

geregisseerd door Gil Cates Jr.
met Burt Reynolds, Bret Harrison en Shannon Elizabeth

Tommy Vinson is een ex-gokker die 30 jaar geleden heeft gezworen nooit meer te gokken, nadat hij er niet was toen er een noodsituatie in de familie was. Tommy, die nu in de bagage-zaken zit, ziet op de televisie een pokerwedstrijd van een jongen, die hem aan zijn jongere zelf herinnert. Deze Alex Stillman wil niets liever dan prof-poker-speler worden, maar zijn ouders zien hem liever verder studeren. Tommy komt in contact met Alex en maakt een deal met hem. Als Alex precies speelt zoals Tommy zegt, zal hij hem op de grotere toernooien binnen loodsen. Dit gaat aanvankelijk goed en Alex wint de ene na de andere wedstrijd. Als Alex en Tommy ruzie krijgen lijkt de samenwerking over. Ondanks de bezwaren van Tommy's vrouw, heeft hij de smaak ondertussen weer te pakken gekregen en besluit de tournooien af te gaan met zijn poker-spel. Zowel Tommy als Alex gaan zo goed, dat ze allebei het einde halen van het poker-seizoen. Tommy zal hoe dan ook, Alex als tegenstander krijgen, om door te moeten naar de finale.

Pff, hoeveel pokerfilms (of karate) met ongeveer dit verhaal hebben we al gehad? De leerling die tegen de meester moet uitkomen. Zeer dunne film.

Goede film idd geen rounders, maar ik heb me goed vermaakt!!!
ik zou zeggen zeer zeker de moeite waard van het kijken!!!!!

avatar van kennyvw
Ik vond het een zeer goede film, met toch leuk acteerwerk. Als ik deze film met andere pokerfilms vergelijk zoals rounders , shade of lucky you dan zal rounder nog altijd mijn favoriete film zijn. Mat damon is gewoon de geschikte pokerspeler. Maar daar wil ik zeker niet mee zeggen dat onze bret harrison geen goede acteerprestatie heeft neergezet integendeel.

De film geeft je een leuke kijk ( zoals rounders en lucky you ) op poker. Jammer dat er niets origineels in zit , het uitleggen van texas Hold'm is al gebeurd in andere pokerfilms. Ook het einde vind ik een beetje een rip off van lucky you,

maar al bij al is het toch zeker de moeite waard om eens rustig te kijken. Zeker geen film voor ALLEEN pokerspelers.

Heb net deal gezien.wat een totale b film .Het verhaal slaat nergens op en is meer dan voorspelbaar.Burt ziet er uit als een "Thunderbird" en ik was bang dat hij het einde van de film niet zou halen.
Kortom vond het een lachwekkend slechte film die me op geen enkel moment heeft kunnen bekoren.

Deed me heel veel denken aan de film "The Color of Money" met Paul Newman en Tom Cruise. Het enige verschil was dat die film over biljarten ging en deze over kaarten.

Omdat dit min of meer een kopie was van die film was deze film zo voorspelbaar als maar wat. Enige verschil was dat deze slechter is.

avatar van dikkop
Leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van m1701
Vond em niet bijzonder
En wat heeft die Burt Reynolds een nep plastic gezicht! Een echte "POKER"face.
Het acteerwerk was wel aardig.
Verhaal wat niet veel bijzonders aan
3* voor het acteren

avatar van DeCol
Niet bijzonder, maar wel vermakelijk.

Deal is een pokerfilm die zich meet met Lucky you en ongeveer net zo goed is. Beide films missen wel iets waardoor het echt goed wordt. Deal is erg voorspelbaar zoals velen al aangeven.

Toch was het wel vermakelijk. Een luchtig tussendoortje. Harrison doet het zo slecht nog niet als poker-rookie, Burt Reynolds was ook niet onaardig, maar wat heeft die met zijn face gedaan? Zo strak als wat! Shannon Elizabeth hoort hier niet eens op de cover te staan, die heeft zo'n kleine rol. Verhaal rond haar was ook overbodig. Ze wilden gewoon een manier bedenken om Tommy en Alex uit elkaar te drijven en dat hebben ze simpelweg op deze manier gedaan, beetje jammer.

Leuk om wat grote namen zoals Phil Laak, Mike Sexton en Jennifer Tilly(actrice en pokerspeler) te zien. Wel erg jammer van het einde en iets meer focus op het pokerspel had wel gemogen. Vaak zie je de handen van de spelers, maar niet het deck, dan weet je nog niets.

Tenslotte toen Tommy, Alex erbij riep om mensen te lezen wat voor kaarten ze hadden. Hoe kon Tommy dat nou weten van die ene gast. Hij kijkt er even naar en weet wat hij heeft, onmogelijk.

Desondanks heb ik wel genoten en ik denk dat menigeen pokerliefhebber dat ook wel van Deal doet. Enkel "All In" is een waardeloze pokerfilm.

avatar van boemboem27
inderdaad leuk om een keer gezien te hebben,maar dan houdt het toch wel op.
maar wat ziet burt reynolds eruit,wil met zijn leeftijd er wel erg jong uitzien.beetje erg strak getrokken.
de mannelijke "marijke helwegen..."

avatar van ®Tc
Pokerfilms stijgen de laatste tijd als paddestoelen uit de grond. Niet verwonderlijk dat de originaliteit dan daalt. Maar als je eindes van andere films gaat kopiëren is het toch wel heel triestig gesteld met je scriptschrijver.

Grappig dat velen hier hetzelfde denken dan ik over Reynolds. Degelijk acteerwerk maar wat is er met die man gebeurd? Zo slecht dat die eruit zag door al die plastische chirurgie en dan nog z'n make-up. Eerder een parodie op Reynolds dan Reynolds zelf.

Best wel een leuk tussendoortje maar originaliteit en een goed filmtechnisch gedeelte is ver te zoeken.

Ik vond het best een leuke film. Leuk om Burt weer eens te zien.

Een leuke film voor door de weeks eens te kijken.

avatar van van duijn
Ik houd wel van poker dus vandaar dat ik hem best wel leuk vond.
Helaas was ik over het verhaal en het einde niet heel tevreden.
Toch heb ik me wel aardig vermaakt.

*3.0

avatar van RzeroY
Deze voor 1 eu gekocht bij de FRS, dacht als pokerliefhebber waarom niet... Hij kijkt redelijk weg en dat voor 1 eu. ach ja... Daar is echter ook alles mee gezegd. Deze prent stelt zowel als film als op pokergebied teleur. Het spel wordt echt totaal niet uitgediept, enkel het aspect van tells wordt belicht en that's it. Verder als verhaal zo cliché als je het maar hebben wilt. Mag de schoenveters van Rounders (dat zowel als film als op pokergebied heel wat meer te bieden heeft) nog niet strikken...

Gewoon een leuke film. Acteerwerk is prima en de film kijkt lekker weg. Je moet er geen oscarwinnaar van verwchten, maar het is absoluut ruim voldoende. Gaat lekker snel, is leuk om te zien en gewoon een prima avondje vermaak.

Valt genoeg op deze film aan te merken, maar is al met al lekker onderhoudend, zeker voor een pokerliefhebber.

avatar van Decec
Een goede dramafilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Burt Reynolds en
Gary Grubbs...
Redelijk mooi HD kwaliteit...
Prima achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...

avatar van Noodless
Ik poker ook graag, dus wist me deze film me voldoende te boeien. Meer ook niet. Echter kon het pokerverhaal toch meer uitgediept worden. Blijft allemaal wat oppervlakkig. 6/10