Ronnie Coleman: The King (2018)

Documentaire

geregisseerd door Vlad Yudin
met Ronnie Coleman, Jay Cutler en Rich Gaspari

Documentaire over de 8-voudige Mr. Olympia Ronnie Coleman en zijn gevecht tegen de aftakeling van zijn lichaam. De legendarische bodybuilder Ronnie Coleman heeft zijn lichaam niet ontzien om de beste van de wereld te worden. Hier vertelt hij hoe hij zijn doel heeft bereikt. Het sloopte zijn lichaam, maar hij kan niet stoppen. Zelfs nu niet.

avatar van Timothyvdmeer
Vandaag gezien en man wat is deze reus afgetakeld. Mooi om te zien dat hij juist in een smerige gym wil trainen.

Op Netflix gezien, geen slechte documentaire. Maar wat een slechte ondertiteling zeg

avatar van Lucaij
Ronnie Coleman kwam hier over als een sympathieke doorzetter. Wat een extreem gespierd lichaam had hij op zijn top.

Ik vond het gedeelte over zijn verleden interessanter dan de alledaagse beelden van zijn familie die bv gaan schaatsen. Dat had wat minder gemogen. De beelden dat hij als bodybuilder op zijn top, bij de politie rondloopt zijn wat mij betreft interessanter.
Na zijn verlies voor de 9e titel wordt het verleden ook een beetje afgeraffeld. Ik had graag willen zien hoe hij terecht komt waar die nu is. Er zit eigenlijk een soort gat in van pakweg 15 jaar. Je ziet eigenlijk de rise, maar niet the fall. Alleen de landing.

Ik vond het wel frappant dat er totaal niks werd gezegd over anabolen. Wordt dat als vanzelfsprekend beschouwd?

Wel dramatisch dat die nu zo moet lijden, voor de successen die die in het verleden heeft behaald. Maar mooi om te zien dat hij er zo positief onder blijft.

avatar van missl
Jeetje wat een lichaam had die man en wat doet dat lichaam nou toch met hem. Ik kende deze man niet maar vind de docu op Netflix mooi in elkaar gezet. Vooral de combinatie oude en nieuwe beelden, verder zijn zijn directe collega's (concurrenten) aan het woord die vertellen hoe zij die tijd beleefd hebben.

avatar van Dennissssss
Matig gemaakte documentaire die nog altijd zeer interessant is. De beelden verspringen te snel, je kunt daardoor niet goed opslaan wat je nou eigenlijk ziet. Voor je kunt kijken is het beeld alweer overgesprongen naar een ander beeld. En de ondertiteling is erg slecht gedaan op netflix. De tekst komt veel te kort in beeld en veel typ- en taalfouten erin. Gemiste kans, dit had zoveel beter gekund.