Generation Iron 2 (2017)

Documentaire / Sport

geregisseerd door Vlad Yudin
met Kai Greene, Rich Piana en Calum Von Moger

In dit vervolg op “Generation Iron” staan vijf van de top bodybuilding en fitness megasterren centraal. De film belicht hun zoektocht naar de ultieme lichaamsbouw en hoe ze het volgende uiterste niveau bereiken. In de wereld van sociale media en internet zijn de regels veranderd, wat iconisch bodybuilding tot een massamonster maakt. Met onder andere Kai Greene, Calum Von Moger en Rich Piana zal deze documentaire een hele nieuwe generatie bodybuilders verkennen en bekijken hoe ze hun eigen weg naar de perfectie van de lichaamsbouw bewerkstelligen.

sdr
Zielige figuren zijn dit, er is niets natuurlijks aan. Volgepompt met troep.

avatar van Dudady
Wat een domme opmerking.
Dit is een opmerking die enkel mensen maken die geen idee hebben wat bodybuilding inhoudt en wat zij daarvoor moeten doen en laten.
In elke topsport wordt doping gebruikt, wat maakt dit een uitzondering?

Gaaaaap! Weinig vernieuwend. Alle aspecten worden even aangetikt, niks wordt echt uitgediept. Zielig wil ik de bodybuilders niet noemen, maar het zijn wel obsessieve en egocentrische mensen, zoals ook uit de docu volgt. Ze hebben het over hun lichaam sterker maken, maar ze helpen hun lichaam juist de vernieling in met al die troep die ze spuiten en/of slikken. Verder kwamen de geïnterviewden over als vrij simpele mensen. Weinig inhoud of diepgang kunnen waarnemen. Dat vooroordeel werd wel weer bevestigd. Die onsympathieke Piana heeft een aardig bedrijf vd grond gekregen, de rest wordt wannabe acteur.