12:01 (1993)

Sciencefiction / Komedie

geregisseerd door Jack Sholder
met Jonathan Silverman, Helen Slater en Martin Landau

De avond nadat een collega van Barry Thomas wordt doodgeschoten, krijgt hij een elektrische schok van een lamp. De volgende dag merkt hij dat de tijd in een lus vastzit en hij de dag van gisteren nog een keer meemaakt. Deze dag blijft zich iedere keer herhalen. Aangezien hij de enige is die dit bemerkt, heeft hij elke keer precies één dag de tijd om de moord op zijn collega te voorkomen en de tijd uit zijn lus te halen.

Aardige film waarin door een foutgaand experiment dezelfde dag zich blijft herhalen. Uiteraard veel raakvlakken met Groundhog Day, maar het blijft een leuk gegeven. Het plot bevat wat meer thriller-elementen en weet hierdoor soms zelfs wat spanning te genereren. Duidelijk voor tv gemaakt, maar zeker wel vermakelijk genoeg voor een goeie 3.0 sterren.