Dead Fish (2005)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Misdaad / Komedie

geregisseerd door Charley Stadler
met Gary Oldman, Robert Carlyle en Billy Zane

Abe heeft niet de beste dag van zijn leven. Mimi, zijn Spaanse vriendin, vertelt hem dat zij zwanger is en neemt in overspannen toestand het vliegtuig naar Madrid. Daarna krijgt Abe het aan de stok met gangster Danny Devine, die hem 24 uur de tijd geeft, om zijn schuld terug te betalen. Vervolgens wordt ook nog zijn mobiele telefoon verwisseld met die van een huurmoordenaar, waardoor Abe per ongeluk de opdracht krijgt iemand te vermoorden. Nu moet Abe proberen genoeg geld bij elkaar te krijgen, om Devine terug te betalen en ook nog proberen zijn vriendin Mimi terug te winnen. Zou het hem lukken zonder iemand te vermoorden of zelf vermoord worden?

Leuk filmpje met Gary Oldman, Robert Carlyle ,Terence Stamp ,Billy Zane.

avatar van Donkerwoud
Pijnlijke combinatie van een leuk concept en een sterrencast, maar het is uiteindelijk beneden alle peil. Het wil zo graag hip en trendy zijn dat het dat juist niet is.

avatar van Nakkie13
Na Lock, Stock gewoon fijn van rtl 7 af. Deze is poep.
Ook al houd ik ten zeerste van meneer Oldman.

avatar van Al DeNiro
Deze film is in een paar woorden samen te vatten: The Gary Oldman-show.

Wat een geweldige rol weer op zijn CV.

Ik heb erg moeten lachen om de scene waar hij Robert Carlyle tegenkomt en daarna na afloop zegt: ''What is this? James Fucking Bond?''

Gekibbel tussen de humeurige Karl Roden en relaxte Billy Zane is ook lachen

Rest vond ik eerlijk gezegd matig.

avatar van 606
Toch nog vrij verrassend leuk op sommige momenten.
Acteren was in ieder geval erg goed.
Actie was dan niet heel veel maar dat is niet zo'n ramp.

3 sterren

avatar van Corcicus
Best wel een aardige film, al hoeft het geen betoog dat het hier om een onvervalst Guy Ritchie afkooksel gaat. Toch nog enkele inventieve stukken en de film verveelt zeker niet.

avatar van chucknorris
wat een pijnlijke vergissing deze film! Probeert zo hard hip en snel te zijn dat het dat juist helemaal niet is.
Alleen de tyrades van robert carlyle zijn zo nu en dan de moeite waard. Snel weggooien maar deze 1 euro film...

avatar van DjFrankie
Leuk okay, een paar overbodige personages maar vooral komisch. En dat lukt soms maar niet te veel. Vandaar een 5.