Sabrina (1995)

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Sydney Pollack
met Harrison Ford, Julia Ormond en Greg Kinnear

Linus Larabee is een werkzieke milionair die geen tijd in zijn agenda kan vrijmaken voor liefde en gevoelens. Wanneer echter zijn playboy broertje een romance krijgt met de dochter van de chauffeur en zo een miljardendeal in de weg staat, grijpt hij in. Hij verleidt Sabrina met de bedoeling haar te dumpen nadat de deal is gesloten.

avatar van Redlop
Weer zo'n verspilling van talent. Harisson Ford schijnt af en toe in zo'n flauwe nietszeggende bouquetreeks film mee te moeten doen. Erg jammer, ook van Julia Ormond.

Ik vond dit wel een leuke film, alhoewel ik Harrison Ford liever in actiefilms zie

avatar van Jorick
Best een vermakelijk filmpje, maar niet beter dan gemiddeld.

avatar van De GeuS
De film kijkt best lekker weg; 3*

hinie
Vond er weinig aan en wat kan die harrison ford slecht kussen zeg!heb betere film kussen gezien!

avatar van The Goss
Heb een poging gewaagd om te kijken, maar met een zaterdagavond carnaval achter de kiezen, heb ik het niet verder getrokken dan 21.30 uur. Toen ik om 22.45 weer wakker werd (enorm brak welteverstaan) was tie bijna afgelopen.

Binnenkort maar de tweede helft kijken. Vond het eerste stuk wel aardig om te zien, maar ook niet meer dan dat.

avatar van drlina
ik vond het wel een leuke film

avatar van moviegirl2
goed acteerwerk van Julia Ormond.
Verder was de film een beetje saai, met niks bijzonders.
Het verhaal een beetje vergezocht en ze hadden wel knappere acteurs uit mogen kiezen i.p.v. Linus en David.

avatar van Mochizuki Rokuro
Ongelofelijk saai en braaf deze herverfilming. Niks sprankelend aan, amar wat wil je met Harrison Ford, Julia Ormond en Greg Kinnear. Echt een slappe vertoning. Pollack was altijd al een erg degelijke regisseur, maar boodt meestal wel enig vuurwerk. Hier niet.

avatar van Zira
Niemand past in zijn rol in deze film.
Harrison Ford blijft Indiana Jones, ik denk niet dat hij iets anders kan dan een actieheld spelen.
Julia Ormond kijkt altijd zuinig, of ze nu arm of rijk speelt.
Greg Kinnear ziet er steeds uit of hij gaat huilen (dat past heel goed in "As good as it gets") en wordt nergens de bedoelde playboy.
Het gevolg is: ongeloofwaardige karakters en dus een vlak verteld saai verhaal zonder emotie.
Waarom ben ik eigenlijk blijven kijken? Voor dit laatste een halve ster erbij.

avatar van Fran
Ik zit naar de film te kijken en denk .... waarom hebben ze in godsnaam deze film gemaakt ? Wat kan het doel geweest zijn ? En nog belangrijker, wat bezielde de cast want dat zijn best goede acteurs ? Ik vind het maar een rare film met een wazig verhaal. Er zit totaal geen spel of emotie in waardoor je naar een rare verhaalvertelling zit te kijken in plaats van naar een film. Heel oppervlakkig allemaal. En dan heb ik het er niet eens over gehad dat het een oersaaie film is.

Eigenlijk een overbodige remake van de Billy Wilder-film uit 1954. Maar de film is op zich niet onaardig, door het goede spel van Julia Ormond en toch ook wel Harrison Ford. Een aanrader voor de liefhebbers van romantiek, maar het origineel is beter!

Goeie film over twee rijke broers, waarvan één een playboy en de ander een workaholic. Een geslaagde remake van de film uit 1954. Qua verhaal, sfeer en toon is er eigenlijk niks gewijzigd. De reden waarom deze film zich niet onder doet voor het origineel heeft te maken met de juiste casting van de drie hoofdrolspelers. Wel wat aan de lange kant, maar toch nog net 3.5 sterren.