Omega Doom (1996)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Albert Pyun
met Rutger Hauer, Shannon Whirry en Norbert Weisser

Na een allesverwoestende oorlog en ontelbare nucleaire explosies is het menselijk ras vrijwel uitgestorven. Verroeste robots en menselijke skeletten ontsieren het landschap van de verwoeste planeet, die voornamelijk nog bevolkt wordt door cyborgs: super-intelligente, bijna menselijke oorlogsmachines. Omega, ook een cyborg, komt naar het verwoeste New York en vindt daar twee groepen: de Roms en de Droids, beiden zijn op zoek naar wapens om elkaar en de weinig overgebleven mensen te vernietigen. Omega is geprogrammeerd om hen daar, desnoods met geweld, van te weerhouden.

avatar van as
as
AAAAAAARGHHHHH!!!

avatar van Quentin
Klote film, met wat slechte mime-acteurs die robots proberen uit te beelden. Flut verhaal en dito dialogen. Alleen Hauer is een pluspunt (1 * extra), hij is echt een goed acteur ik snap niet waarom hij altijd in zoiets moet spelen .....) 1,5 *

Quentin schreef:

$$$$

avatar van Quentin
Ja tuurlijk snap ik ook, maar dat hij niet naast zo'n rollen wat meer speelt in "verantwoorde" films ... waar hij zich echt in kan profileren. Vind het jammer als je talent hebt en je verspilt het aan dingen als dit.

avatar van Redlop
Lijkt me duidelijk ja. Net als Jurgen Prochnow ook het Amerikaans succes opgezocht, kort succes en nu tot B-acteur gedoemd.

Zelfs Rutger Hauer, ook bekend als de B-film koning, kan deze film niet redden. Die regisseur (Albert Pyun) maakt zulke slechte films, hij schrijft ze nog zelf ook. Meer dan een bierfiltje heeft hij daar niet voor nodig..

Ik heb Pyun nog nooit op een goede film kunnen betrappen. Er moet wel bijgezegd worden dat hij een erg laag budget krijgt om mee te werken en dat hij daarvoor 1 redelijk bekende acteur probeert te strikken. Vervolgens blijft er dus niets over voor zaken als special effects (toch wel handig in SF films) of decors. Hij staat er niet voor niets bekend om dat ie geen stoelen op de set heeft zodat er constant doorgewerkt wordt, 7 dagen later heeft hij de film af. Een dan nog onschuldige band zal dan enkele maanden later bij argeloze mensen die de film huren tot grote ergernis leiden..

avatar van davidov
haha wat een verschrikkelijke film, echt een marteling...

1* omdat...uhm....geen idee eigenlijk...misschien nah dat kan het ook niet zijn...

enfin 1* maar waarom geen 0.5* snap ik ook niet (misschien kan het toch nog net iets slechter)

Leno schreef:

Gewoon wederom een Yojimbo-variant, toch?

Wouter schreef:

Gewoon wederom een Yojimbo-variant, toch?

Lijkt er wel op ja, alleen duidelijk niet met de intentie om er wat van te maken. Dat je een, blijkbaar, goede film zo slecht weet te ímiteren.. das ook knap hoor..

avatar van riefenstahl
Typische Puyn-zooi.
Is Hauer aan lager wal geraakt dat 'ie zich leent voor deze zeer slecht bekend staande regisseur?

djelle
riefenstahl schreef:
Tja, in de jaren 90 deed Hauer haast niets anders dan dit soort b-films. Het is maar sinds Clooney's regiedebuut in 2002 dat Hauer weer een beetje op de grote kaart staat in Hollywood.

Albert Pyun is verder niet altijd zo slecht. Nemesis, Hong Kong 97 en Mean Guns zijn vrij goeie vermakelijke films. Naar het schijnt maakte hij ook iets leuks met The Sword and The Sorcerer en Radioactive Dreams (waarvoor hij een prijs kreeg overigens). Heeft een opleiding gekregen van Akira Kurosawa trouwens.

avatar van FunkStarr
Weer niet uit kunnen kijken, of tenminste, met m'n aandacht er bij. Het blijft jammer dat Pyun soms wel leuke ideeën heeft, maar dit zo amateuristisch uitvoert dat het gewoon ondragelijk is. Zou het te maken hebben met budget? "Acteerwerk" (als we daar al van mogen spreken) is werkelijk om te janken, en ja, ook Hauer bakt er helemaal niks van. "Verhaal" zit er niet in, of althans er is zoals gewoonlijk weer geen touw aan vast te knopen, en het heeft natuurlijk iets met cyborgs te maken maar het gaat natuurlijk werkelijk nergens over. Troep en flop materiaal. Ook lijkt het erop dat al die "cyborg" films van Pyun elementjes bevatten van zijn enige echt goede film (en hoe toepasselijk ook) Cyborg. Of zou Van Damme de reden zijn geweest dat die film wel goed uit de verf komt?