Balls of Fury (2007)

geregisseerd door Robert Ben Garant
met Dan Fogler, Thomas Lennon en Christopher Walken

De in ongenade gevallen pingpong kampioen Randy Daytona (Dan Fogler) wordt opnieuw het illegale pingpong-circuit ingezogen als hij gerekruteerd wordt door CIA-agent Ernie Rodriquez (George Lopez) voor een geheime missie. Randy zal undercover een toernooi moeten winnen. Een toernooi dat jaarlijks georganiseerd wordt door maffia-leider Feng (Christopher Walken). Het is gebruikelijk dat de verliezers van het toernooi geëxecuteerd worden.

Goed. Een film over ping pong. Ook niet echt. Maar goed. Met Christopher Walken in een slechte bijrol. En de geflopte broer van Jack Black in de hoofdrol. Normaal gesproken ben ik wel een liefhebber van dit soort ongein. Maar dit ging zelfs mij te ver. Wat een rommel zeg. Een musical element had de film veel goed gedaan.

Een soort combinatie van Rocky en Karate Kid met de laatste James Bond film.

avatar van dulcinea
Qua domme komedies vond ik deze best wel ok, heb toch een paar keer goed kunnen lachen. Niet teveel van verwachten maar gewoon verstand op 0 en kijken.

avatar van Blokland
Deze film vond ik op geen enkel moment echt grappig. Jammer want de trailer deed me nog wel hopen op een Kingpin!-achtige film. De hoofdrolspeler Dan Fogler is een type Jack Black without the funny en dat Christopher Walken inmiddels is gedegradeerd tot een rol in dit soort waardeloze troep vind ik zeer deprimerend. Deze film maakt duidelijk hoe moeilijk het is om comedy goed te doen.

In tegenstelling tot vele anderen hier ..heb ik echt in een deuk gelegen.
Natuurlijk de laatste 10-15min van de film waren zeker niet de meeste minuten, maar voor de rest was deze film hilarisch flauw.
Het ligt er ook een beetje aan hoe je een film ingaat, sommige komen met mega verhalen en gebruiken de gekste termen om hun mening te geven, het gaat mij er om of een film em entertaint.
De ene keer heb ik zin in een thriller,dan in een romantische comedy, aktie of iets flauws....
Bij flauwe melige films of romantische comedy's moet je nou eenmaal geen Lord of the rings, the godfather..of the shawshank redemption verwachten qua kwaliteit...
Het gaat mij dan er ook niet om of een acteur op iemand lijkt of in een andere film veel beter acteerde.
Vanwege een kutweekend nam ik de keuze vandaag dus om iets meligs te zien..en dat was precies wat ik kreeg...hoogstaand?? nee..melig hier en daar ja..en heeft het me doen lachen ?? ja absoluut...vandaar van mij ook een dikke 3.
De kunst om van iets heel onbenulligs te doen of het heel belangrijk is, vond ik echt zeer komisch..en idd met een knipoog naar de Bruce Lee film.
En of ik het verhaaltje nou al tig keer gezien heb in bv kingpin, zal me een worst wezen...ik heb me vermaakt.

Zeer goede film!

film_kaza
Hele droge humor. Kon er van genieten, mooie ping-pong acties en er waren veel glimlachen, met één uitbarstertje. Voor de rest niets specials.

avatar van T.Bos
Had er niks van verwacht gezien de slechte recensies, maar het was gewoon een leuke film. Christopher Walken in weer een idioot goede narrenrol. Origineel thema met niet veel om het lijf, heel droge humor, doldwaze scènes en vele sterke staaltjes parodie. Paar keer zelfs flink gelachen. Heb me prima vermaakt.

Best wel leuk voor de avond te vullen. Flauw, soms te belachelijk voor woorden maar kijkt lekker weg.

3 *

avatar van dinal12000
Dan Fogler is goed maar de film zeer matig

pfff ik heb zelfs meer gelachen met "meet the spartans" dan met deze film.

deTuinman
Jammer, met zo'n cast had het wel iets kunnen worden, de hoofdrolspeler zelf is niet potentieel genoeg

avatar van DVD-T
Een Ping-Pong film zonder al te veel Ping-Pong. Een Komedie zonder Humor.Nee deze film vond ik niet echt leuk.

Het doel van een Komedie is volgens mij altijd nog om de kijker aan het lachen te maken, Balls of Fury heeft mij geen enkele keer aan het lachen gemaakt.De grappen die ze "probeerde" te maken kwamen ontzettend flauw en ook nog eens heel geforceerd over over.Dat is het probleem wat ik wel meer in Amerikaanse komedies zie het heel geforceerd een grap proberen over te brengen en dan maar hopen dat het publiek er maar om gaat lachen.De

Amerikanen zullen hier ongetwijfeld helemaal van in een deuk liggen en zeggen "What a great comediant is Dan Fogler, God bless him, and God bless America".Nou van mij hoeft ie geen komedie meer te maken want hij is alles behalve grappig en kan ook nog eens niet acteren.En Christopher Walken, dat hij zich voor zo'n film liet strikken.Groot lichtpunt aan deze film was toch wel Maggie Q, en de Ping-Pong die je wel in de film ziet is leuk gedaan.Dus wil je een anderhalf uur lachen zou ik deze laten schieten.

Denk dat Christopher Walken het acteren niet meer zo serieus neemt. De laatste tijd speelt hij allemaal vage rollen. In Balls of Fury maakt Walken zichzelf weer compleet belachelijk. Zijn personage is extremely annoying. Ook om de andere personages kon ik niet lachen. Vond de film totaal niet grappig. 0,5*

ping pong is echt een ding voor mijn broer en al mijn vrienden doen ping pong.. zelf intresseert het me niet echt.. maar deze film blies me echt weg! geweldige film..! 4*

avatar van foray
Ik vond het wel een geinige film met flauwe humor waar ik toch wel om moest lachen. Ik vond het een echte Jack Black film. Hij was geknipt geweest voor deze rol!

avatar van Spetie
Redelijk filmpje, dat echter tekort schiet voor een voldoende. Het verhaaltje is op zich wel aardig verzonnen, maar de uitwerking valt een klein beetje tegen. De film heeft een hoog tempo en het grappengehalte is ook best hoog, al zijn de meeste grappen gewoonweg te flauw. Fogler is niet goed genoeg om zo'n film te draaien en de rest van de acteurs zijn ook niet echt overtuigend. Walken is zoals altijd wel goed, al is zijn rol zoals wel vaker niet bijzonder groot. Het leukst zijn eigenlijk de tafeltenniswedstrijden, die nog best spectaculair zijn gemaakt.

een kleine 2,5*

Een soort parodie op "Enter the dragon" van Bruce Lee. Er zitten een paar grappige scenes in maar dit zijn niet echt mijn type humor films.

avatar van Nicholas
Net gekocht, nog niet gezien.
Hier is het overwegend negatief, maar die trailer is hilarisch.

Ik ga het wel zien..

Supermelige en domme komedie. Heb in het begin toch een paar keer goed gelachen, maar eens aangekomen bij Feng, gaat het snel bergaf. Fogler is wel ok, en Walken amuseert zich wel, denk ik. Leuk om eens te kijken, wel met het verstand op nul natuurlijk.

avatar van Nicholas
Nu heb ik hem dus gezien.

Geinige film met wat leuke momentjes. Niet leuk genoeg om iets meer te zijn dan 2.5*

Deze was wel leuk:

YouTube - Balls Of Fury - "The Panda's Dead"

Leuke film net als Dodgeball. Verstand op nu en kijken maar op de zondagmiddag. De scene van de pandabeer was idd de bom.

avatar van Riddierid
Echt mijn humor! Kep zitten lachen voor de eerste keer in mijn lachloze film leven! ;D nog leuk ook

Dan Fogler, hij speelt in schijtfilms. Maar als iemand anders de hoofdrol had gespeeld, was het een nog mindere film. Dus ik vind Dan Fogler een grappige en best goede acteur en die films redt. Gelukkig heeft deze film ook nog een aantal andere goeie acteurs, zoals Christopher .... Walken! Al met al een gemiddelde film die wél veel leuke momenten had maar het daar echt van moest hebben.

avatar van matjuh
Ik vond het gewoon een geweldige film. Heb erg hard gelachen. Natuurlijk is het geen topfilm, maar voor mij zeker wel een 4.0* waard!
Geweldige Christopher Walken!

avatar van AHWA
Ha, dat pingpongen is echt hilarisch. Het verhaal is vergelijkbaar met Enter The Dragon van Bruce Lee, maar dan met pingpongen. Walken schmiert erop los, maar het eindgevecht is ontzettend grappig gedaan. De blinde Hong is een stuk minder grappig, en voor Def Leppard loop ik ook niet echt warm, maar Lennon, Fogler en Lopez zijn zeer goed op dreef, en de introductie van Maggie Q is fantastisch.

Flauwe humor, maar wel heel goede.

avatar van JeroenStaarink
Paar goede grappen, maar zakt op het einde wel flink in. Wel een originele film.

avatar van Jeffie
Deze film is zeker geen hoogvlieger, toch moet ik zeggen dat ik afentoe goed heb gelachen..
Ik kan dit soort humor dan ook zeker apprecieren.
Zoals vele hier mij al voor zijn: voorspelbaar, naar het einde wat minder, maar al bij al een lollige film

avatar van rep_robert
Call me crazy, maar ik heb me best vermaakt met Balls of Fury.

Ondanks dat een aantal grappen behoorlijk flauw zijn werken een heleboel ook wel. Vooral de droge opmerkingen zijn af en toe hilarisch. Denk hierbij aan het uitdelen van het gouden batje en de Chineze man komt daarna nog even terug om te vragen welke kant hij op moet rijden omdat hij verdwaalt is geraakt. Zo flauw, maar om de een of andere reden kan ik wel lachen om dit soort debiele grappen.
Het tafeltennis gebeuren is ook wel redelijk uitgewerkt en een aantal bekende koppen zijn ook best geinig. Al moet ik zeggen dat ik Fogler zelf niet bijzonder vind.

Ik heb mij in ieder geval wel vermaakt met deze 90 minuten durende onzin.

avatar van mr_erp
Waardeloze film!
Totaal niet grappig..

avatar van jeroentjuhhhhh
Waardevolle film!
Totaal wel grappig..

avatar van Gang_Star
Een vrij waardeloos verhaal dat uitgewerkt wordt tot een hilarische wegkijker. Hoe slecht en flauw het af en toe ook was, heb me er prima mee vermaakt.

HALVE TAMME.
Bij de ene film schrijf je een lange recensie en bij de andere een kortere,in dit geval kies ik voor het laatste.

Balls of Fury (2007) is naar mijn mening een leuke komedie(Ik heb een plezierige filmavond achter de rug).

Dick2008
Ik heb hem eigenlijk willen zien omdat Walken er in speelt. Had hem bijna in mijn lijstje van favoriete acteurs neergezet. Maar gelukkig niet gedaan, als de films al goed zijn, zijn de meeste aardig voor een keer meer niet. Slechte rol weer van hem in deze film. Dan Fogler speelt wat beter.
Erg tegenvallende film, soort Bond combinatie Kung Fu-film. Het eerste gedeelte is nog wel leuk om te zien rond het pingpongen en met veel onverwachte grapjes. Zodra de missie begint gaat de film hard achteruit en er blijft eigenlijk niet veel meer over op de manier hoe het begon. Flauw maar vooral niet leuk. 2.0