Adrenalin: Fear the Rush (1996)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Albert Pyun
met Christopher Lambert, Natasha Henstridge en Norbert Weisser

Boston, Massachuchetts in het jaar 2007, terwijl een moderne variant van de Koude Oorlog aan de gang is. De Russen voeren een chemisch offensief tegen het westen en verspreiden een dodelijk virus, dat in ijltempo een hele rits slachtoffers maakt. Uit angst voor besmetting sluiten de Verenigde Staten al hun toegangspoorten en brengen ze de laatst binnengekomen migranten verplicht onder in een aantal grote concentratiekampen. Eén van de gevangenen is een gevaarlijke psychopaat die het virus draagt en hij zal over twee uur bijzonder besmettelijk zijn. Het hele kamp is in gevaar en het is aan de politiemacht om deze zieke onverlaat te ontdekken. Eén van de bewoners van het kamp, Delon, verliest haar man aan het virus en is van plan om samen met haar kind te ontsnappen.

Typische B-film poster.

avatar van speedy23
Ondanks de veelzeggende titel moet je van deze would-be thriller niet al te veel adrenalinestoten verwachten. De regie en het camerawerk zijn zelfs bijzonder sloom te noemen ondanks een heleboel (zinloze) scènes vol bloederig schietgeweld. In de hoofdrollen Lambert en Henstridge, beiden niet echt beroemd vanwege hun acteertalenten. Fear The Rush vertoont meer gaten dan een Hollandse kaas en de dialogen zijn op het randje af debiel. Een paar kleine bedenkingen: zou er een bepaalde reden geweest zijn om het eerste deel van de titel fout te spellen (ook met een E aan het einde in het Engels), of zijn de makers werkelijk zo dom als de film die ze produceerden? En van wanneer worden de opschriften op de politiewagens en politievesten in Amerika bedrukt met Policia in plaats van het Engelse Police???

avatar van james_cameron
Hahaha. Weer zo'n lekker slechte film van regisseur Pyun. Jammer dat we de laatste tijd niets meer van de goede man vernomen hebben. Hij maakt tenslotte een goede kans de moderne Ed Wood Jr. te worden.

avatar van gregory804
2007; de verre toekomst...

avatar van sinterklaas
Is deze al op dvd uit in Nederland.?

Fear the movie.

james_cameron schreef:

allee die heeft blijkbaar wel wat films ze zijn wel bijna allemaal stinkers. uwe boll maakt soms geen goede films maar pyun is zelfs nog vele malen slechter qua films maken. ticker met seegal is een uitzondering ook cyborg met van damme is nog oke

@sinterklaas die film is al lang hier maar is niet de moeite om te zien. ik kan het weten