Prête-Moi Ta Main (2006)

Frankrijk

geregisseerd door Eric Lartigau
met Alain Chabat, Charlotte Gainsbourg en Bernadette Lafont

Luis leidt een luxueus leventje. Hij is 43 jaar oud, wordt vertroeteld door zijn moeder en vijf zussen en geniet van zijn werk als 'sterneus' voor een parfumfabrikant. Wat Luis betreft, mag dit nog heel lang duren. Spijtig genoeg hebben zijn moeder en zussen er genoeg van en vinden ze dat Luis zo snel mogelijk moet trouwen. Luis wordt gek van het gezaag en doktert een waterdicht plan uit: een perfecte vrouw speelt zijn verloofde en dumpt hem op wrede wijze op de huwelijksdag. Niemand zal ooit nog het woord 'trouwen' durven uitspreken in zijn bijzijn... Eén probleem echter: waar haalt hij die perfecte vrouw vandaan?

avatar van Near_Dark
Yep, dat was een leuke Romantische Komedie.

In't begin had ik wat last van het razendsnelle Franse geratel, mijn Frans is niet wat het moet zijn , en de ondertitels flitsen bijgevolg razendsnel voorbij, da's effe wennen !

Eerst ergerde ik mij aan de onwaarschijnlijke plotwendingen, maar eens ik dat aanvaard had bloeide deze film toch nog open tot een mooie, gevoelige romantische komedie.

7/10.
Zeker de moeite om eens te zien als die op tv speelt, ALS je graag Franse films ziet, want die zijn toch gevoelig anders dan de gemiddelde Amerikaanse Rom.Kom.

Heel amusante Franse komedie met een charmant plot en vlotte acteurs. Het einde is voorspelbaar maar ook dat is plezierig.