Foo Gwai Lit Che (1986)

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door Sammo Kam-Bo Hung
met Yasuaki Kurata, Biao Yuen en Rosamund Kwan

De luxueuze nieuwe exprestrein van Shanghai, genaamd de 'Miljonairs Expres', vervoert tijdens haar eerste reis een groot aantal belangrijke en hooggeplaatste regeringsambtenaren met hun echtgenotes. Hun reis verloopt echter niet zonder problemen, want zij krijgen te maken met Japanse zwaardvechters, bankrovers en vele andere ongure personages.

avatar van nachtvlinder
Op de gok gekocht en mezelf toch kostelijk vermaakt met deze aktie komedie. Het verhaal is wel een stuk ingewikkelder dan hierboven vermeld. Het gaat ook nog over en eigenlijk grotendeels over een klein stadje met zelfbestuur wat opgeschrikt wordt uit zijn slaap door de komst van veel avontuurlijke mensen. Ik wist niet dat chinezen zo humorvol kunnen zijn. De extra's met o.a. het achtergrondverhaal van een actrice is erg interessant.

ik zoek deze film al zeker 6 jaar,please waar kan ik hem vinde kope of hure

avatar van J.T.O
Wat een vermakelijk film was dit, ik heb dit echt niet zien aankomen. Maar het is verreweg beter dan al de komedie en actie film die ik tot nu toe heb gezien. Of het nou van Jackie Chan of van Sammo Hung zelf is. In deze film heb je daadwerkelijk alles, van geïmporteerde cowboys tot randdebielen dieven. Van verleidelijk vrouwen tot ninja’s met een missie. De uiteenlopende aangename personages zorgen ervoor dat de film niet in herhaling valt en dit geldt zowel voor de spectaculaire actie als de visuele maar niet al te flauwe humor. Eigenlijk is het persoonlijk gezien ook nog best wel subliem gedaan.

5 sterren

Mc Ninja, koop via Yesasia, dus import.

Ramon K
Je kunt de dvd beter bij play.com halen nu (HKL) voor 5,50 Euro.

Lollig.

Chinese Western maar met een zware nadruk op het komische gedeelte. Verlaten dorpjes, treinrovers, bankrovers, lone rangers en noem maar op. Voeg daarbij nog een Japanse delegatie, een bordeel en Sammo Hung die alles samenhoudt en je hebt een redelijk grote cast die kris kras door elkaar gegooid wordt.

Sammo Hung brengt een leuke mix van comedy en martial arts, vooral het eindgevecht (zoals zo vaak in dit soort films) mocht er wel zijn. Blijft een apart figuur, zeker als je hem ziet vechten, maar hij brengt het er toch altijd aardig vanaf.

Nogal wat bekende namen in deze film, loopt allemaal erg vlot en is zowel komisch als geslaagd qua actie. Erg leuk tussendoortje dus, maar groots wordt het nergens.