Sólo con Tu Pareja (1991)

Alternatieve titel: Love in the Time of Hysteria

Mexico
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Alfonso Cuarón
met Daniel Giménez Cacho, Claudia Ramírez en Luis de Icaza

Tomás Tomás is een man die het erg druk heeft, maar het nog veel drukker gaat krijgen. Hij heeft zijn vriendin in bed in het ene appartement en zijn bazin in bed in het aansluitende appartement. Het kost heel wat moeite om er voor te zorgen dat de dames niets door krijgen. Dan ziet Tomás ook nog eens zijn leuke nieuwe buurvrouw voor het raam staan...

Creatieve, onstuimige, over-de-top, melodramatische seks en toch ook afgezaagde komedie, overschaduwd door de dood. De dialogen zijn laconiek en enigszins prekerig, clichématig en geforceerd frivool; echter er zijn momenten dat de emoties overtuigend overkomen. De namen van de personages zijn leuk gevonden en de cast oogt fris. De film doet denken aan de werken van Almodóvar, maar de regisseur haalt zijn niveau niet.

avatar van david bohm
Debuutfilm van de inmiddels gerenommeerde regisseur Cuarón. Wat al te kluchtig, maar met geinige personages en een paar erg grappige scènes zoals de zelfmoordpoging met de magnetron. En een mooie tekst geparafraseerd 'voor mensen die het leven zat zijn, is liefde het beste medicijn.
Aardig.