• 8.523.190 stemmen

The History of Love (2016)

Drama / Fantasy | 134 minuten

Releasedatum: 5 januari 2017

• Google Play Bekijk via Google Play
  • CineMember Bekijk via CineMember

Plot The History of Love

New York, de 21ste eeuw. Leo, een oude Joodse Poolse immigrant, leeft met de herinnering aan de grote liefde van zijn leven. Ondanks zijn pijnlijke geschiedenis navigeert hij opgewekt door de ups en downs van het leven met een onvermoeibare humor, vergezeld van zijn beste vriend Bruno. Aan de rand van de stad, in Brooklyn, is de tiener Alma vastbesloten om de ideale man voor haar moeder te vinden zodat ze kan hertrouwen. Zelf valt ze voor haar knappe klasgenoot Misha en ontdekt ze de liefde voor de eerste keer. Niets lijkt de oude Leo en jonge Alma te koppelen. En toch... Een boek geschreven voor de Tweede Wereldoorlog in een klein stadje in Oost-Europa over "de meest geliefde vrouw ter wereld" zal reizen door de tijd om hun lot te verenigen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Young Bruno Leibovitch

Misha Strumann

Zoey Schwartz

kappeuter (crew films)

Gebaseerd op het gelijknamige boek van Nicole Krauss.

Vanaf 17 november in de bioscoop (Cinéart)

EDIT: release verplaatst naar 5 januari 2017

avatar van Rooda

Rooda

• 1987 stemmen

Grappige film. Muziek en de tranen zijn wel een beetje te dramatisch.

BBarbie

Een raamvertelling waarin vanuit het contemporaine New York aan de hand van een al dan niet verloren manuscript een emotioneel liefdesverhaal voorbijkomt, dat begint ten tijde van de Jodenvervolging in Oost-Europa tijdens de oorlog. Die ongelukkige liefdesgeschiedenis is verreweg het beste deel van de film, mede dankzij het felle contrast met het oppervlakkige karakter van hedendaagse relaties.

Het begin is wat rommelig, maar vanaf het moment dat je de draad te pakken hebt, zit je naar een boeiende film te kijken. Derek Jacobi —hij doet mij altijd weer denken aan zijn weergaloze titelrol in de tv-serie “I, Claudius”, veertig jaar geleden— zet ondanks zijn gevorderde leeftijd een alleszins opmerkelijke, geschakeerde hoofdrol neer. Radu Mihaileanu heeft weliswaar betere films gemaakt, maar deze mag er ook best zijn.

avatar van Decec

Decec

Een goede drama/romantiek/oorlog film...

Goed verhaal...

Goed acteerwerk...

Bekende acteurs Elliott Gould en Derek Jacobi...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

met Dolby Digital...

avatar van coumi

coumi

Had hier wel goede verwachtingen van, maar kwam bedrogen uit want Mihaileanu heeft zich voor de eerste keer eigenlijk behoorlijk vertild aan een project. Een qua vertelstructuur moeilijk te volgen film, die graag larger than life wil zijn, maar uiteindelijk een onbevredigende indruk maakt. Verschillende verhaallijnen die dan aan het slot samen moeten komen, maar indruk maakt het nooit ook al door de overspannen hoofdrol van Jacobi, nochtans normaal een goede bijrolacteur. Hij steekt hier veel energie in zijn aandeel, maar zijn rol van hyperpositieve en excentrieke ouderling wordt net als de film zelf al snel vermoeiend en vervelend. Merkwaardige keuzes ook, zo voegt de denkbeeldige vriend Gould eigenlijk totaal niets toe. Zelfs een bekwame actrice als Arterton krijgt nauwelijks de kans om iets te maken van haar cruciale rol. Een curieuze film derhalve die maar al te duidelijk wil betoveren, maar omdat de makers wat te veel hooi op de filmvork nemen nauwelijks kan imponeren.

avatar van K. V.

K. V.

Deze ook eens geprobeerd en met goeie moed aan begonnen. De film begint nochtans veelbelovend en wel interessant, maar de film duurt me toch te lang, om de hele speelduur te boeien.

De cast deed het zeker niet slecht en kwam wel overtuigend over.

Goed voor een keertje, maar hoef deze niet meer terug te zien.

avatar van blurp194

blurp194

Wellicht dat dit zo'n film is die alleen werkt als je je volledige aandacht er aan geeft en je laat meenemen in de structuur die de regisseur voor de vertelling gekozen heeft. Maarja, ik had niet zo'n dag, en dan blijkt het een ondoordringbaar verhaal waar je ook met de nodige spoilers maar nauwelijks bij blijft. Niet dat het verhaal nou zo ingewikkeld is, dat is het niet. Het wordt gewoon niet echt spannend. Hoe het uiteindelijk afloopt is al wel voldoende duidelijk, en hoe het zover komt wordt nergens voldoende boeiend. Te veel oninteressante scenes krijgen erg veel tijd, dat helpt ook niet.

En zo lijkt iedereen er ook wel zo'n beetje over te denken, dus kennelijk lag het niet echt aan mij - anders zou ik misschien nog denken dat een tweede kijkbeurt wellicht beter valt, maar de kans daarop lijkt klein. Het zij zo.